مدیرکل کمیته امداد استان: تهرانی‌ها پارسال یکهزار میلیاردریال زکات پرداخت کردند

شهرری - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: سال گذشته در این استان یکهزار میلیاردریال زکات جمع‌آوری شد و از همین رو برای امسال جمع آوری یکهزار و ۳۰۰ میلیاردریال پیش‌بینی شده‌است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید ابوالفضل پرپنچی روز دوشنبه در همایش تجلیل از مودیان عاملین رابطین و مبلغان زکات شهرستان ری افزود: طی سه سال گذشته روند پرداخت زکات از میان مودیان روند رو به رشدی داشته است تا آنجا که استان تهران رتبه نخست کشور در این زمینه را دارد.

وی با بیان اینکه استان تهران در سایر امور مربوط به زکات رتبه هفتم کشور را دارد، یادآور شد: ظرفیت این استان در حوزه پرداخت زکات، بیش از این ارقام است و باید اقدامات تبلیغی و تبیینی مناسبی در این زمینه انجام گیرد.

این مسئول اظهار داشت: باید عملکرد خود در حوزه جمع آوری و محل هزینه کرد زکات را به مردم گفت تا آنان نسبت به پرداخت این مبالغ که صرف بهبود شرایط در محل زندگی آنان می شود، ترغیب شوند.

تلاش برای ریشه کنی فقر در شهرستان ری 

حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری نیز در این نشست گفت: رئیس جمهور طی دستوری به همه استانداران و مسئولان دستور دادند تا اقدامات لازم را نسبت به بهبود شرایط زندگی برای افراد نیازمند اقدام کنند.

وی افزود: گام نخست برای بهبود وضعیت معاش این خانواده ها، تشویق مردم به خصوص افراد متول به پرداخت زکات و خمس است تا صرف زندگی سادات و دیگر نیازمندان شود.

امام جمعه شهرری اضافه کرد: این وظیفه ما مبلغان و طلبه ها است که نسبت به تبلیغ و ترویج فرهنگ پرداخت خمس و زکات تلاش کنیم تا در پی آن، فقیری در جامعه نباشد.

حجت الاسلام شاهچراغی تاکید کرد: در این شهرستان نیز وظیفه داریم تا در کنار ترویچ و تبلیغ بحث زکات و خمس، نسبت به شناسایی و رسیدگی به فقرا اقدام کنیم.

در این مراسم که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان ری برگزار شد، از مبلغان زکات و نیکوکاران ومسئولان این حوزه قدردانی گردید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha