۱۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۲۹
کد خبر: 81825505
T T
۰ نفر
تجمع 30 هزار نفري مردم آبادان در قدمگاه خضر نبي در اربعين حسيني

آبادان-ايرنا-رئيس اداره تبليغات اسلامي آبادان گفت: طبق برنامه ريزي صورت گرفته به مناسبت اربعين حسيني، تجمع 30 هزار نفري مردم آبادان در محل قدمگاه خضر نبي برگزار مي شود.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام سيد فخرالدين رضوي پور چهارشنبه در نشست هماهنگي ستاد اربعين در سرسراي اجتماعات فرمانداري ويژه آبادان افزود:در اين مراسم هيات هاي مختلف عزاداري شهرستان آبادان مسير منتهي به قدمگاه خضر نبي را پياده طي و ضمن برگزاري عزاداري در مسير در اين محل تجمع مي كنند.
وي اظهار داشت:در اين مراسم هيات هاي شركت كنندگان علاوه بر اجراي برنامه هاي مختلف مرثيه سرايي، نوحه خواني و سينه زني اقدام به پخت غذاي نذري و توزيع آن در ميان سوگواران مي كنند.
حجت الاسلام رضوي پور از اربعين حسيني، كربلا و عاشورا به عنوان رمزي براي تجمع شيعيان و بستن عهد و پيمان با حسين بن علي (ع) نام برد و تصريح كرد:مردم ولايتمدار و دوستدار اهل بيت آبادان هر ساله با برپايي عزاداري هاي با شكوه در نقاط مختلف شهري عشق و ارادت خود به سرور و سالار شهيدان و اهل بيت صمت و طهارت را نشان مي دهند.
در ادامه اين جلسه رييس دانشكده پزشكي و خدمات، بهداشتي آبادان از آمادگي گروهاي بهداشتي و درماني اين دانشكده به منظور ارائه خدمات بهداشت درماني در عزاداران حسيني خبر داد.
عليرضا آموزنده افزود:تنها مشكل پيش رو ارائه خدمات به هيات هاي عزاداري شناسنامه دار نبودن موكب هاي قرار گرفته در طول مسيرهاي راهپيمايي اربعين در آبادان است كه انتظار مي رود اين موكب ها شناسنامه دار و به دانشكده معرفي شوند.
وي اظهار داشت:كارشناسان دانشكده علوم پزشكي آبادان غذاهاي نذري عرضه شده را در موكب ها را بررسي خواهد كرد تا از لحاظ بهداشتي مشكلي نداشته باشند.
ساختمان قدمگاه حضرت خضر نبي (ع) در سال 920 هجري بنا شده و يكي از زيارتگاههاي مهم آبادان بشمار مي رود و در بالاي گنبد بقعه لنگري نصب شده كه اهل محل مي گويند مربوط به كشتي خضر نبي (ع) بوده و به عنوان تبرك حفظ شده است.
7104/6064