۱۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۷:۰۰
کد خبر: 81825644
T T
۰ نفر

تعطیلی سایت پروازی شهران در تهران

۱۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۷:۰۰
کد خبر: 81825644
تعطیلی سایت پروازی شهران در تهران

تهران - ایرنا - تعطیلی هشت ماهه سایت پروازی شهران با سابقه دو دهه پرواز كایت و پاراگلایدر در پایتخت، بلاتكلیفی كایت سواران تهرانی و مربیان و دست اندركاران این رشته ورزشی را در پی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سایت پروازی شهران از جمله معروف ترین سایت‌های پروازی ایران كه در شمال غربی شهر تهران واقع است تا همین چند ماه پیش روزانه شاهد پرواز تعداد بسیار زیادی از كایت و پاراگلایدر سواران حرفه‌ای‌ و تازه كار بود.
اما از اسفند سال گذشته كه با استناد به برخی دلایل امنیتی این سایت بسته اعلام شده حدود سه هزار ورزشكار دوستدار این رشته با نبود مكانی مناسب برای فعالیت خود در پایتخت مواجه شده اند و از زمان تعلیق فعالیت های این سایت پروازی، خلبانان تهرانی برای پرواز با وسایل پروازی بلاتكلیفند و آواره این جا و آنجا شده اند.
علیرضا زارعی یكی از پیشكسوتان این رشته ورزشی در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: صدها تن از مربیان، پیشكسوتان و شاغلان در باشگاه های ورزش هوایی تهران هشت ماه است كه بیكارند و ضررهای مالی زیادی متحمل شده اند كه این اقدام بر اثر دخالت های بی مورد نهادهای مختلف است.
وی با تاكید بر اینكه دخالت برخی ارگان های نظامی و نهادهای غیر مرتبط از جمله شهرداری تهران باعث پیچیده شدن وضعیت این رشته ورزشی شده است ابراز امیدواری كرد تا هر چه زودتر این جاذبه توریستی در منطقه پنج شهر تهران دوباره فعال شود.
زارعی با بیان اینكه ورزش پاراگلایدر از سایر ورزش های دارای فدراسیون همچون گلف، هاكی، اسكواش عقب تر نیست گفت: ورزشكاران رشته های پروازی خواهان فدراسیون شدن انجمن های ورزش هوایی هستند زیرا با تغییر ساختار می توانند بسیاری از خواسته های خود را بهتر پیگیری كنند.
رئیس هیات انجمن های ورزشی استان تهران نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه بسته شدن سایت پروازی شهران براساس اعلام مراجع ذیصلاح و به منظور تامین امنیت حریم هوایی تهران انجام شد تصریح كرد: تا كنون دو جلسه مشترك برای حل و فصل این مشكل برگزار شده كه دراین نشست ها قول هایی مبنی بر باز شدن دوباره این سایت پروازی داده شده است.
به گفته یحیی دادئی، طی هشت ماه گذشته هیچ پروازی در سایت شهران انجام نشده است.
وی افزود: با استقرار عوامل انتظامی دراین سایت و ایجاد مكانیزم نظارتی و بازدیدهای منظم می توان این حاشیه سازی های بی مورد را كنترل كرد.
پرواز كایت و گلادیاتورها در ارتفاعات شمالی منطقه شهران در غرب تهران انجام می شد.
تهرام/7247/2079// 1625
۰ نفر