۱۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۳۷
کد خبر: 81826297
T T
۰ نفر

بیشتر گام بردارید تا بیشتر عمر كنید

۱۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۳۷
کد خبر: 81826297
بیشتر گام بردارید تا بیشتر عمر كنید

تهران- ایرنا- یك تحقیق 15 ساله روی سه هزار استرالیایی نشان می دهد كه افراد با افزایش گام هایشان در پیاده روی های روزانه، می توانند فاكتورهای سلامت را برای افزایش عمر خود فراهم كنند.

به گزارش گروه علمی ایرنا از شماره روز پنج شنبه گاردین، شركت كنندگان در این تحقیق افرادی كم تحرك با میانگین سنی 59 سال بودند.
به گفته پروفسور 'تری دوایر' تهیه كننده گزارش تحقیق، در ابتدای اجرای این مطالعه كه مشروح آن در مجله PLOS ONE منتشر شد، یك دستگاه گام شمار در اختیار هر یك از شركت كنندگان قرار داده شد تا هر روز تعداد قدم هایی را كه برمی دارند، ثبت كنند.
در این مطالعه مشخص شد در افراد كم تحركی كه هر روز هفته را پیاده روی كردند و تعداد گام های روزانه خود را از یك هزار به 10 هزار افزایش دادند، احتمال مرگ و میر 46 درصد كاهش یافت . حتی در كسانی كه پنج روز هفته پیاده روی كردند و هر روز سه هزار گام برداشتند، احتمال مرگ 12 درصد كاهش یافت.
دوایر گفت كه ارتباط میان تعداد گام های برداشته شده در هر روز با میزان مرگ و میر تا حد زیادی جدا از فاكتورهایی همچون شاخص توده بدنی و سیگار كشیدن است.
وی افزود: این مطالعه نخستین موردی است كه ارتباط میان ورزش و كاهش مرگ را در طی زمان و در افرادی كه در ابتدای تحقیق سالم هستند، با استفاده از ابزار گام شمار بررسی كرد.
براساس نتیجه این تحقیق، پیاده روی روزانه و افزایش گام ها ارتباط عكس با احتمال مرگ و میر دارد و از این رو، لازم است كه ورزش یك زمینه ساز مهم افزایش طول عمر تلقی شود.
علمی**2017
۰ نفر