۱۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۲۷
کد خبر: 81828127
T T
۰ نفر
برخورد قطار تهران - زنجان بلای جان چوپان و گوسفندان شد

زنجان - ایرنا - فرماندهی انتظامی شهرستان زنجان گفت: برخورد قطار دو طبقه تهران - زنجان مرگ چوپان و گوسفندان را رقم زد.

ایرج خانی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این حادثه علاوه بر فوت چوپان، 16 راس گوسفند درحال عبور از ریل نیز در زیر چرخ های قطار عبوری از محل گرفتار آمده و تلف شدند.
وی اظهار كرد: این حادثه دلخراش حوالی ساعت 19 پنجشنبه شب در حوالی روستای سایان از توابع شهرستان زنجان اتفاق افتاد.
خانی پور، علت این سانحه رخ داده در ریل قطار را بی احتیاطی از جانب چوپان ذكر كرد و افزود: متاسفانه این چوپان به جای عبور دادن گله گوسفندان از محل زیرگذر از روی ریل آنها را رد می كرد.
كارشناس مسئول روابط عمومی اداره كل راه آهن منطقه شمالغرب كشور نیز گفت: متاسفانه چوپان و گوسفندان وارد حریم راه آهن شده بودند كه با سر رسیدن قطار دو طبقه تهران - زنجان، چوپان به همراه گله گوسفندان به زیر قطار كشیده می شوند.
رسول بیات افزود: این حادثه ساعت 19:07 پنجشنبه شب مابین روستای سایان و دیزج آباد از توابع شهرستان زنجان رخ داده بود.
وی افزود: زیرگذری به منظور آمد و شد وسایط نقلیه، افراد و احشام در جوار این مسیر نیز ایجاد شده و اینكه چرا متوفی از روی ریل نسبت به عبور دادن گله اقدام كرده، موضوع درحال بررسی است.
بیان تصریح كرد: راه آهن زنجان، برای آگاهی بخشی بیشتر و پیشگیری از وقوع چنین اتفاقاتی در این مسیر ریلی نیز اقداماتی چون حضور در مدارس و اطلاع رسانی، دیوار نویسی و توزیع بروشور و پوستر را انجام داده و افراد باید هشدارها و توصیه ها را جدی بگیرند.
597/6085