اراضی زراعی و باغی بلوار فقیه خراسانی از محدوده شهر زارچ خارج شد

یزد - ایرنا - شورای برنامه ریزی استان یزد خروج اراضی زراعی و باغی حاشیه بلوار آیت الله فقیه خراسانی از محدوده شهر زارچ را به تصویب رساند.

به گزارش ایرنا، در این نشست كه روز چهارشنبه به ریاست سید محمد میرمحمدی استاندار یزد و با حضور محمدصالح جوكار رییس مجمع نمایندگان استان در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد، پس از ارایه گزارش هیات پنج نفره طرح جامع تفصیلی شهر زارچ در خصوص اراضی زراعی و باغی حاشیه بلوار آیت الله فقیه خراسانی رای گیری شد.
بر این اساس، از مجموع 19 عضو شركت كننده در نشست شورای برنامه ریزی استان، موضوع خروج اراضی زراعی و باغی موازات بلوار فقیه خراسانی از محدود شهر زارچ با 17 رای موافق، یك رای ممتنع و یك رای مخالف به تصویب رسید.
در نشست چهارم مهر ماه شورای برنامه ریزی استان طرح جامع تفصیلی شهر زارچ به بحث و تبادل نظر گذاشته و محدوده ای از اراضی با كاربری زراعی و باغی مطرح و مقرر شد كمیته ای پنج نفره شامل شورای شهر، شهردار، جهاد كشاورزی، راه و شهرسازی، دفتر فنی و مشاور با بازدید از اراضی یاد شده، بررسی كارشناسی به عمل آورند.
بخش زارچ با حدود 20 هزار نفر جمعیت در غرب شهر یزد واقع شده است.
در نشست شورای برنامه ریزی استان یزد همچنین پس از بحث و تبادل نظر در خصوص تدوین سند چشم انداز توسعه استراتژیك شهرستان ابركوه مقرر شد این سند پس از بررسی مجدد در ابركوه، برای انجام كارشناسی به كمیته آمایش استان ارایه و نظر این كمیته در شورای برنامه ریزی استان مطرح شود.
در این نشست، گزارش راهكارهای دولت برای تحرك بخشی به حوزه اقتصاد، سرشماری آزمایشی نفوس و مسكن سال 1395 و مطالب مطرح شده در كمیته برنامه ریزی شهرستان ها نیز ارایه شد.
بحث و تبادل نظر در خصوص ماده 27 قانون الحاق 2 و تشریح مصوبه شورای عالی اقتصاد و هیات دولت نیز دیگر موضوع مطرح شده در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد بود.
شهر زارچ با وسعت 23 كیلومتر مربع و جمعیت 16500نفر در 10كیلومتری شمال غربی شهر یزد و كنار جاده ترانزیت شمال به جنوب واقع شده است.
7532/8068