۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۳۰
کد خبر: 81829475
T T
۰ نفر
استاندار يزد: نظارت مستمر بر صنايع آلاينده كريدور صنعتي يزد - اردكان

يزد - ايرنا - استاندار يزد با اشاره به اينكه نظارت بر صنايع آلاينده كريدور صنعتي يزد - اردكان به‌ صورت مستمر در حال انجام است گفت: گروهي براي بررسي اين منظور تشكيل ‌شده و بر واحدهاي صنعتي در حوزه زيست محيطي نظارت مستقيم دارد.

به گزارش روز يكشنبه روابط عمومي استانداري يزد سيدمحمد ميرمحمدي در نشستي با اعضاي شوراي شهر اشكذر اظهار كرد: بررسي ‌ها نشان داد عمده ‌ترين دليل آلودگي هوا در كريدور صنعتي يزد - اردكان متعلق به كوره‌ هاي آجرپزي است و بر اين اساس برنامه ‌اي با سه محور تدوين ‌شد.
وي با بيان اينكه در برنامه تدوين شده بخشي از اين كوره‌ ها با انتقال به مكاني ديگر صنعتي مي شود، افزود: آلايندگي برخي از اين كوره ها با تبديل سوخت مصرفي به گاز كاهش يافته و بخشي ديگر از اين كوره ها نيز تعطيل ‌شده ‌اند.
عالي ترين مقام اجرايي استان يزد با اشاره به راهكارهاي متعدد براي رفع آلودگي واحدهاي صنعتي اظهار كرد: در صورتي كه اين راهكار ها موثر واقع نشود، آخرين راه تعطيلي اينگونه واحدها است.
ميرمحمدي افزود: در برنامه‌ اي ديگر نيز فيلترهايي طراحي و ساخته‌ شده است كه آلايندگي كوره‌ ها را كاهش مي‌ دهد و به حالت استاندارد نزديك مي‌ كند.
وي، آلودگي هوا در كريدور صنعتي يزد - اردكان را در حد استانداردهاي زيست ‌محيطي دانست و گفت: با توجه به وزش بادهاي موسمي و غيرموسمي در اين منطقه مشكل آلودگي هوا نسبت به برخي مناطق كشور كمتر است.
استاندار يزد در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص ارتباط بيماري‌ هايي از جمله سرطان و آلودگي هوا در استان يزد گفت: تاكنون پژوهش و تحقيقي در اين زمينه ارايه نشده و ارتباط اين دو موضوع در استان يزد به اثبات نرسيده است.
ميرمحمدي افزود: براي كاهش آلودگي هوا در اين منطقه كمربند سبز 700 هكتاري در حال احداث است كه مي ‌تواند منبع خوبي براي پالايش هوا و بهبود محيط ‌زيست باشد.
در اين نشست، اعضاي شوراي اسلامي شهر اشكذر نيز مسايل و مشكلات اين شهر را مطرح و درخواست ‌هاي خود را براي بهبود وضعيت موجود ارايه كردند.
شهرستان اشكذر يكي از شهرستانهاي استان يزد با وسعت 5486 كيلومتر مربع در شمال غربي استان قرار دارد، اشكذر داراي 2 بخش مركزي و خضرآباد، 2 دهستان خضرآباد و رستاق و 55 روستا و 269مزرعه و مكان است.
7532/ 6197