۱۹ آبان ۱۳۹۴، ۹:۰۷
کد خبر: 81832175
T T
۰ نفر

مواضع تروریست ها در سراسر سوریه زیر بمباران

۱۹ آبان ۱۳۹۴، ۹:۰۷
کد خبر: 81832175
مواضع تروریست ها در سراسر سوریه زیر بمباران

مسكو- ایرنا- وزارت دفاع روسیه طی بیانیه ای اعلام كرد كه هواپیماهای روسی، 448 هدف تروریست ها در مناطق مختلف سوریه را بمباران و نابود كردند كه سبب شد گروه های تروریستی سخت ترین حملات را در حدود 40 روز عملیات نظامی ضد تروریستی دمشق و مسكو تحمل كنند.

در بیانیه امروز (سه شنبه) وزارت دفاع روسیه آمده است: در سه شبانه دیروز 448 هدف تروریست ها اعم از مقرهای فرماندهی، مراكز مخابراتی و انبارهای موشك، مهمات، تسلیحات، سوخت و تداركات و محل های تجمع تروریست ها در جریان 137 پرواز نابود شد.
اهداف بمباران شده در سراسر خاك سوریه بویژه استان های حلب، دمشق، ادلب، لاذقیه، رقه، حما و حمص قرار داشت.
در بیانیه وزارت دفاع گفته شده است: تعداد پروازهای رزمی هواپیماهای روسی در سوریه در روزهای اخیر كاهش یافته و در این حال تعداد ماموریت های هر هواپیما برای بمباران مواضع تروریست ها افزایش یافته است.
واحدهای هوایی روسیه در انجام عملیات ضدتروریستی در سوریه از اطلاعات دریافتی از معارضان سوری و نیز مركز اطلاع رسانی ضدتروریستی در بغداد استفاده می كنند.
بیانیه افزوده است: حملات هوایی به اهداف تروریست ها پس از كسب اطمینان از تعلق این اهداف به گروه های تروریستی انجام می گیرد.
تاكنون بیش از سه هزار هدف تروریست ها در مناطق مختلف سوریه نابود شده است.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران به ادامه حملات هوایی این كشور به اهداف تروریست ها خبر داد.
ژنرال «ایگور كوناشنكوف» از نابودی یك انبار بزرگ موشك های گروه تروریستی داعش در استان دمشق طی بمباران مواضع تروریست ها توسط هواپیماهای روسی خبر داد و گفت: انبار بزرگ موشك های داعش كه از آن برای موشك باران شهر دمشق استفاده می شد، بر اثر بمباران توسط هواپیماهای روسی به طور كامل نابود شد.
وی افزود: این انبار در منطقه كوهستانی «مگار» استان دمشق قرار داشت و یكی از واحدهای داعش از آن برای موشك باران منطقه بویژه نواحی مسكونی پایتخت سوریه استفاده می كرد.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین از نابودی یك انبار بزرگ مهمات و مقر تهاجمی تروریست های جبهه النصره در استان لاذقیه در غرب سوریه خبر داد كه در جریان بمباران مواضع تروریست های این گروه توسط شكاری بمب افكن های سوخوی روسی منهدم شد.
در جریان بمباران این هدف ها، چهار خمپاره انداز جبهه النصره نابود شد.
در منطقه «كفر نبده» استان حما سوریه هم هواپیماهای روسی یك مركز تعمیر خودروهای زرهی جبهه النصره را بمباران كردند كه بر اثر آن چند دستگاه نفربر زرهی این گروه تروریستی منهدم شد.
هواپیماهای روسی در استان حلب هم یك اردوگاه اموزشی تروریست های جبهه النصره را نابود كردند و شماری از تروریست های واقع در این مركز آموزشی به هلاكت رسیدند.
یك پناهگاه زیرزمینی این گروه تروریستی در جریان بمباران جنگنده های سوخوی روسی در استان ادلب با بمب سنگرشكن از نوع «كاب-500» با تمام تاسیسات واقع در آن نابود شد.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین از تغییر تاكتیك تروریست های داعشی و دیگر تروریست ها در سوریه خبر داد و گفت: آنها دائم مواضع خود را تغییر داده و به مواضع جدید نقل مكان می كنند.
آمریكا، انگلیس ، فرانسه، آلمان، تركیه، قطر و عربستان هفت كشور اردوگاه ضد سوری همراه رژیم صهیونیستی، پنج سال پیش با هدف سرنگونی حكومت «بشار اسد» برنامه جذب و اعزام تروریست های افراطی از سراسر جهان به سوریه و همچنین سازماندهی و تقویت گروه های تروریستی از جمله جبهه النصره و داعش را آغاز كردند كه براساس گزارش ها، شهروندانی از 100 كشور در صفوف تروریست ها در عراق و سوریه می جنگند.
روسیه در چارچوب قراردادهای همكاری نظامی خود با سوریه، حدود 50 فروند جنگنده سوخو، چندین بالگرد جنگی می 24 و مجموعه ای از رزمناوها، یك ناو تجسسی و همچنین پهپادها را در خاك این كشور برای مبارزه علیه تروریست ها به كار گرفته است.
مسكو اعلام كرده كه این همكاری ها در چارچوب مقررات بین المللی و برای اجرای قرارداد همكاری با دولت قانونی سوریه آغاز شده است و ادامه خواهد یافت.
اروپام*391**1516**1485