۱۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۲۸
کد خبر: 81832607
T T
۰ نفر
دبستاني ها به جشنواره نوجوان سالم فراخوانده شدند

شيراز- ايرنا- رييس اداره مراقبت در برابر آسيب هاي اجتماعي اداره كل آموزش و پرورش فارس گفت: در سال تحصيلي جاري دانش آموزان مقطع ابتدايي نيز مي توانند در جشنواره نوجوان سالم با موضوع چگونه از خود مراقبت كنيم، شركت و آثار خود را در قالب نقاشي و انشا به اين جشنواره ارائه كنند.

به گزارش دريافتي سه شنبه ايرنا از اداره اطلاع رساني و روابط عمومي آموزش و پرورش فارس، غريب زارع با اشاره به اين كه پيش ازاين جشنواره نوجوان سالم در مدارس دوره هاي متوسطه اول و دوم برگزار مي شد، افزود: اين جشنواره در سال تحصيلي جاري به صورت آزمايشي و با هدف گسترش نهضت فرهنگي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي در دوره ابتدايي نيز برگزار مي شود.
وي گفت: جشنواره نوجوان سالم با هدف ترويج شيوه هاي زندگي سالم و پيشگيري از رفتارهاي پرخطر برگزار مي شود.
رييس اداره مراقبت در برابر آسيب هاي اجتماعي اداره كل آموزش و پرورش فارس افزود: دانش آموزان علاقه مند به شركت در اين جشنواره مي توانند در سه محور پيشگيري از سوء مصرف مواد مخدر، استعمال دخانيات و پيشگيري از خشونت، آثار خود را ارائه كنند.
زارع اظهار كرد: از سال تحصيلي 95-94 با هدف هم افزايي ظرفيت ها و براي گسترش نهضت پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي 'جشنواره دانش آموزي نوجوان سالم' و جشنواره ابتكارات مدرسه اي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي' با يكديگر ادغام شده و با نام مشترك ' جشنواره نوجوان سالم' برگزار خواهد شد كه شامل دو بخش خلاقيت هاي دانش آموزي و ابتكارات مدرسه اي خواهد بود.
وي ادامه داد: بخش خلاقيت هاي دانش آموزي اين جشنواره شامل ايده پردازي، مقاله (با رويكرد پژوهشي)، شعر، نقاشي، روزنامه ديواري، عكس، فيلم كوتاه، نرم افزار چند رسانه اي و انشاست.
رييس اداره مراقبت در برابر آسيب هاي اجتماعي اداره كل آموزش و پرورش فارس افزود: بخش ابتكارات مدرسه اي ويژه همكاران فرهنگي شامل الگوها و فنون آموزش و تدريس پيشگيري در كلاس درس، محصولات و منابع كمك آموزشي و فرهنگي پيشگيري و پروژه هاي ابتكاري پيشگيري است.
زارع اظهار كرد: والدين دانش آموزان و كاركنان مدارس نيز مي توانند در بخش مقاله و ايده پردازي شركت و آثار خود را ارائه كنند و بخش ابتكارات تنها ويژه فرهنگيان است.
وي در مورد زمان بندي اين جشنواره گفت: شيوه نامه جشنواره به اداره هاي آموزش و پرورش سراسر استان ارسال شده است و دانش آموزان، والدين و كاركنان مي توانند تا پنجم دي 94 آثار خود را ارائه كنند.
زارع افزود: پس از داوري آثار رسيده به دبيرخانه جشنواره نوجوان سالم، برگزيدگان فروردين 95 در مراسم اختتاميه استاني معرفي و تقدير مي شوند و در ادامه مراحل جشنواره، آثار برگزيدگان استاني به تهران ارسال خواهد شد و برگزيدگان ملي نيز در تابستان 95 معرفي و تجليل مي شوند. ك/1
2027 /6118