۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۱۳
کد خبر: 81834647
T T
۰ نفر
تخصيص اعتبار براي ايجاد زيرساخت هاي گردشگري در بهشت گمشده فارس

شيراز- ايرنا- مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي وگردشگري استان فارس گفت: بيش از پنج ميليارد ميليون ريال اعتبار براي ساماندهي و ايجاد زيرساخت هاي مناسب در منطقه طبيعي گردشگري بهشت گمشده فارس اختصاص يافت.

به گزارش دريافتي روز چهارشنبه ايرنا از روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان فارس مصيب اميري، در حاشيه بازديد از منطقه گردشگري طبيعي بهشت گمشده در كامفيروز مرودشت بيان كرد: از اين ميزان اعتبار تخصيصي تا كنون يك ميليارد و 600 ميليون ريال آن براي اين منطقه گردشگري هزينه شده است.
وي افزود: احداث سرويس بهداشتي به مساحت 110 متر مربع با نماي سنگ، سنگفرش مسير راه پياده به طول يك و نيم كيلومتر با سنگ طبيعي و همخوان با طبيعت منطقه، تكميل فضاي سبز در دو طرف مسير پياده رو با كاشت حدود چهار هزار و 500 اصله درخت، ايجاد پاركينگ موقت در ورودي و احداث مخزن و اجراي سامانه آبياري قطره اي براي درختان نيز از جمله كارهاي در دست اجرا در اين منطقه گردشگري است.
اميري اظهارداشت: تكميل سنگفرش و درختكاري در طول مسير دسترسي و احداث كمپ گردشگري براي اسكان موقت و استراحتگاه در ابتداي ورودي مجموعه از سمت روستاي مهجن آباد از اقدامات در نظر گرفته شده براي ساماندهي اين منطقه است كه در سال هاي آتي پس از تخصيص اعتبار لازم ،اجرا خواهد شد.
او ادامه داد: احداث پل بتني در قسمت ورودي بهشت گمشده، اتمام فاز اول راه دسترسي شامل تعريض و احداث پل هاي آبراهه درعرض مسيرراه و احداث پل فلزي بر روي رودخانه براي عبور گردشگران از جمله اقدام هايي است كه در سال هاي اخير در اين منطقه صورت گرفته است .
منطقه حفاظت شده بهشت گمشده كه نام اصلي آن تنگ بستانك است،منطقه اي خوش آب و هوا و سرسبز به مساحت 15 هزار و 324 هكتار است كه در بخش شمال غربي استان فارس و در فاصله 120 كيلومتري شهر شيرازدر بخش كامفيروز از توابع شهرستان مرودشت واقع شده است.
اين منطقه كه هر سال پذيراي ميهمانان و گردشگران بسياري از دورترين نقاط كشور است از سال 1378 تاكنون با مصوبه شوراي عالي حفاظت محيط زيست به عنوان منطقه حفاظت شده جنگلي تنگ بستانك با بهشت گمشده شناخته مي شود.
انبوه درختان در منطقه بهشت گمشده در پاره اي از مناطق چنان پنجه در پنجه هم انداخته و سقفي از نوازش بر سر رهگذران و گردشگران ساخته كه به سختي مي توان درخشش آفتاب را از ميان شاخ و برگ درختان ديد.
بلندترين قله اين منطقه كوهستاني و مرتفع، كوه رنج به ارتفاع نزديك به چهار هزار متر است كه هيبت پر صلابت آن بر همه منطقه بهشت گمشده خود نمايي مي كند .
بهشت گمشده يكي از پر باران ترين مناطق استان فارس و تامين كننده عمده آب سد درود زن، درياچه هاي بختگان، طشك و همچنين اراضي كشاورزي دشت هاي حاصلخيز بيضا، كامفيروز و كُربال است .
براي ارائه خدمات بهينه به گردشگران، اين اداره كل اقدام به مطالعه، طراحي و ايجاد زيرساخت هاي گردشگري كرده كه بخشي از آن در سال هاي گذشته انجام و بخش ديگري از آن در حال اجراست .
3002 /6118