۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۲۰:۳۹
کد خبر: 81835109
T T
۰ نفر
اميرآباد بهشهر؛ اجلاس مشترك پنج جانبه مديران بنادر كشورهاي ساحلي درياي خزر

ساري - ايرنا - اجلاس مشترك پنج جانبه مديران بنادر كشورهاي ساحلي درياي خزر به ميزباني بندر اميرآباد برگزار مي شود.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي بندر امير آباد مدير بنادر و دريانوردي و منطقه ويژه اقتصادي بندر اميرآباد بهشهر روز چهارشنبه گفت : هفتمين اجلاس مشترك پنج جانبه مديران بنادر كشورهاي ساحلي درياي خزر با حضور كشورهاي ايران ، روسيه ، آذربايجان ، قزاقستان و تركمنستان 25 و 26 آبان در بندر اميرآباد برگزار مي شود.
علي خدمتگزار بررسي آخرين پيشرفتها و دستاوردها بنادر حوزه درياي خزر ، توسعه و گسترش همكاري هاي بندري و دريايي ، تسهيل تجارت و روان سازي مقررات تخليه و بارگيري كالا ، تشريك مساعي در عرصه هاي اقتصادي در بخش كشتيراني و سرمايه گذاري بخش خصوصي براي توسعه زير ساخت ها و افزايش كارايي و ارتقاء عملكرد بنادر درياي خزر با انتقال تجربيات و همكاريهاي علمي و آموزشي را بخشي از محورهاي اين نشست عنوان كرد.
وي در ادامه با بيان اينكه صنعت حمل و نقل دريايي از اهميت بالايي برخوردار است افزود ايمني و امنيت دريانوردي ، تجسس و نجات دريايي ، كنترل و بازرسي كشتي ها ، پيشگيري و مقابله با آلودگي ناشي از كشتي ها با برگزاري مانورهاي مشترك و توسعه خطوط كشتيراني و تعمير و نگهداري كشتي ها از ديگر محورهاي اين اجلاس بين المللي مي باشد.
خدمتگزار همچنين به توريسم دريايي و ظرفيت بالاي سواحل استان در اين حوزه اشاره و تأكيد كرد در تلاش هستيم با طرح اين موضوع در اين اجلاس ، ظرفيت هاي لازم براي حمل و نقل مسافري را ايجاد نماييم.
مدير بندر اميرآباد با اشاره بر محيط زيست دريايي ، خاطرنشان كرد همكاري و همگرايي براي حفاظت از محيط زيست دريايي مورد تأكيد كشورهاي حاضر در اين اجلاس خواهد بود .ك/1
6097 /1596
۰ نفر