۲۱ آبان ۱۳۹۴، ۹:۴۲
کد خبر: 81835387
T T
۰ نفر
برنامه هاي كانون پرورش فكري كودكان گلستان در بزرگداشت هفته كتاب و كتابخواني

گرگان - ايرنا - مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان گلستان اعلام كرد: بيش از 80 برنامه فرهنگي هنري به مناسبت هفته كتاب و كتابخواني در استان برگزار مي شود.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا عبدالرحيم سيفي گفت: 24 الي 30 آبان ماه فرصت مناسبي است تا كودكان و نوجوانان را به سمت كتاب و كتابخواني هدايت كرده و اهميت مطالعه و سوادخواندن را به خانواده ها و آحاد جامعه يادآوري كنيم.
وي از راه اندازي مركز فراگير ويژه كودكان و نوجوانان با نيازهاي ويژه در مجتمع فرهنگي هنري گرگان خبر داد و افزود: با افتتاح اين مركز كودكان استثنايي در كنار ساير اعضاي كانوني مي توانند از فعاليت هاي 42 گانه كانون بهره مند شوند.
مديركل كانون، برگزاري جشنواره 'پارك دانش' با حضور اعضاي برگزيده مراكز فرهنگي هنري استان كه با استفاده از تلفن همراه اقدام به توليد فيلم كوتاه در زمينه معرفي كتاب كرده اند، همايش 'من يار پند دانم' و تجليل از برگزيدگان طرح هاي كتابخواني كشوري و مروجين كتاب و نويسندگان حوزه كودك و نوجوان را از مهمترين برنامه ها برشمرد.
وي همچنين شركت در نمايشگاه استاني معرفي طرح هاي كتابخواني و ارائه محصولات كانون در محل آموزشكده مائده گرگان و اجراي برنامه 'دو پنجره' و 'نقد كتاب' با حضور نويسنده كشوري را از ديگر برنامه هاي استاني نام برد.
وي اضافه كرد: برپايي نمايشگاه كتاب هاي كم خواننده با عنوان 'گنج هاي پنهان'، پرده خواني عاشورايي، نشست با شاعران و نويسندگان حوزه كودك و نوجوان، قصه گويي شبانه و قصه نويسي اعضا، فستيوال كتاب فيلم، جشنواره 'كتاب هاي خوراكي و خوشمزه' از جمله برنامه هايي است كه در مراكز فرهنگي هنري شهرستان هاي استان به اجرا در خواهد آمد.
وي ادامه داد: از ديگر برنامه هاي مراكز فرهنگي شهرستان ها كارگاه كتاب سازي، زنگ كتاب در مدرسه و معرفي و مطالعه كتاب، خاطره هاي من از كتاب، كارگاه نشريه ديواري، همايش كتاب خوانان برتر، عروسك هاي قصه، آلاچيق كتاب و معرفي كتاب هاي كانوني براي بچه هاي روستا، نمايش خلاق، كارگاه شعرخواني و اجراي تعزيه به مناسبت ماه محرم است.
اكنون 200 هزار نسخه كتاب متناسب با سنين كودكي و نوجواني در كتابخانه هاي كانون پرورش فكري گلستان وجود دارد.
در استان 14 كتابخانه ثابت، 5 كتابخانه سيار روستايي، يك كتابخانه سيار شهري، يك كتابخانه سيار مرزي و يك كتابخانه پستي زير نظر كانون پرورش فكري فعاليت دارند.
جمعيت كودك و نوجوان زيرپوشش برنامه هاي كانون پرورش فكري كودكان گلستان 30 هزار نفر است و ارايه برنامه هاي متنوع كانون براي جمعيت زير پوشش در استان توسط 100 مربي و مربي مسئول صورت مي گيرد.
مخاطبان كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كه در سنين 7 تا 17 سال هستند با عضويت در كانون از فعاليت هاي فرهنگي، هنري، ادبي، علمي و ديني آن بهره مند مي شوند.
7331/6159