۲۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۶:۵۹
کد خبر: 81836033
T T
۰ نفر

صديقي: جريان هاي سياسي طلبه ها را منحرف نكنند

۲۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۶:۵۹
کد خبر: 81836033
صديقي: جريان هاي سياسي طلبه ها را منحرف نكنند

شهرري- ايرنا- امام جمعه موقت تهران گفت: مبادا جريان هاي سياسي طلبه ها را منحرف كنند؛ طلبه بايد ولايتمدار، معتقد، مدافع و حامي ولايت و نظام اسلامي باشد.

به گزارش ايرنا، «كاظم صديقي» روز پنجشنبه در همايش تجديد ميثاق جمعي از طلبه ها با آرمان هاي امام خميني(ره) تاكيد كرد انحراف سياسي از بدترين انحراف ها براي يك طلبه و تقواي سياسي اثرگذارترين و مهمترين نوع تقواست.
صديقي گفت: كار طلبگي عاشقي است و يك طلبه بايد عاشق جمال و جلال حق تعالي و ائمه اطهار(ع) باشد. در غير اين صورت ممكن است عالم هم شود اما علم او مانند كتابخانه اي در بايگاني ذهنش محبوس بماند و براي خود و جامعه مفيد واقع نشود.
امام جمعه موقت تهران افزود: نكند خداي نكرده طلبه اي دچار هرزگي و بي حيثيتي شود.
عضو شوراي حوزه علميه استان تهران از حوزه ها به عنوان مكاني مقدس، معنوي و همچنين خانه امام زمان (عج) نام برد و ادامه داد: طلبه نبايد در اين مكان مقدس دروغ بگويد، غيبت كند و نماز شب نخواند.
وي بر رعايت هرچه بيشتر مسائل مربوط به حلال و حرام از سوي طلبه ها تاكيد كرد و گفت: در صورتي كه خداي نكرده در اين موارد ملاحظه لازم را نداشته باشيد خداوند متعال نظري به شما نخواهد داشت و شما را فقط يك نفوذي در اين عرصه خواهد دانست.
توليت مدرسه علميه امام خميني(ره) افزود: طلبه نبايد درون خود لباس چركين حسادت، بخل و كبر داشته باشد؛ طلبه محرم شده است و بايد مانند پروانه دور وجود امام مهدي (عج) بگردد.
صديقي خطاب به والدين طلبه ها گفت: طلبه خود را قبول كنيد و در ميانه راه رهايش نكنيد. برخي در آغاز طلبگي خوبند اما در ميانه راه ممكن است منحرف شوند.
وي ادامه داد: پدران و مادران نبايد در آغاز طلبگي به فرزند خود سخت بگيرند و توقع بيجا از او داشته باشند زيرا هرچند او در مسير رشد و تعالي معنوي قرار گرفته اما هنوز در آغاز مسير است.
مديران و طلبه هاي تازه وارد حوزه هاي علميه استان تهران امروز (پنجشنبه) با حضور در حرم مطهر بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي با نثار تاج گل و خواندن فاتحه و زيارتنامه با آرمان هاي والاي امام راحل، شهيدان و رهبر معظم انقلاب تجديد ميثاق كردند.
65 مدرسه علميه استان تهران بيش از 7700 طلبه و 700 استاد را زير پوشش خود دارد و در سال تحصيلي 95ـ94 نيز نزديك به 1200 طلبه تازه در مدرسه هاي علميه استان تهران پذيرش شدند.
1836 / 6139/1961
۰ نفر