۲۱ آبان ۱۳۹۴، ۲۰:۳۴
کد خبر: 81836248
T T
۰ نفر
سپاه فجر فارس يك موكب در شهر كربلاي معلي برپا مي كند

شيراز- ايرنا- معاون اجرايي سپاه فجر استان فارس گفت: سپاه فجر فارس يك موكب به نام احمدبن موسي براي خدمت رساني به زائران اربعين حسيني در شهر كربلاي معلي در عراق برپا مي كند.

به گزارش ايرنا سرهنگ پاسدار مسعود راستي، پنجشنبه در جلسه هماهنگي اربعين حسيني بيان كرد: اين موكب در زميني به وسعت 10 هزار متر مربع در مركز شهر كربلاي معلي و در فاصله حدود دو هزار و 500 متري حرم هاي مطهر امام حسين (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) برپا مي شود.
موكب به گروه سواره يا پياده اي كه در التزام فرد و يا عده اي باشند اطلاق مي شود.
وي افزود: بر اساس پيش بيني هاي انجام شده قرار است در اين موكب، روزانه به پنج هزار نفر از زائران حسيني خدماتي از جمله اسكان، خدمات درماني، صبحانه و شام عرضه شود.
راستي اظهارداشت: يك موكب ديگر سپاه فجر فارس نيز در دو كيلومتري مرز شلمچه برپا مي شود.
وي بيان كرد: نيروهاي خدماتي و تخصصي سپاه براي ارائه خدمات به مردم در اين موكب ها از 29 آبان ماه جاري اعزام مي شوند.
راستي اضافه كرد: اين دو موكب سپاه فجر فارس از روز ششم آذرماه (پنج روز قبل از روز اربعين حسيني) آغاز به كار مي كند و تا 16 آذرماه (پنج روز بعد از روز اربعين) نيز فعال خواهد بود.
او ادامه داد: ماموريت اصلي موكب احمد بن موسي(ع) از ظهر روز اربعين (11 آذرماه) آغاز مي شود و تا برگشت آخرين نفر از زائران به فعاليت خود ادامه مي دهد زيرا از ظهر اربعين به بعد موكب هاي عراقي جمع آوري مي شود و ممكن است زائران ما با مشكل مواجه شوند.
3002 /6118