۲۲ آبان ۱۳۹۴، ۲۱:۵۸
کد خبر: 81837049
T T
۰ نفر
طرح تحول سلامت موجب ارتقاي شاخص هاي درماني در جنوب كرمان شد

جيرفت - ايرنا - رئيس دانشگاه علوم پزشكي جيرفت گفت: اجراي طرح تحول نظام سلامت در جنوب كرمان، تحول شگرفي را در بخش هاي بهداشتي و درماني اين منطقه ايجاد كرده است و در بسياري از شاخص هاي درماني نزديك به متوسط كشوري هستيم.

به گزارش ايرنا محمدرضا محمدي ساردو عصر جمعه در نشست نمايندگان مردم جنوب استان كرمان در مجلس شوراي اسلامي و مديران بخش بهداشت و درمان استان با وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي افزود: يكي از نيازهاي ضروري بيمارستان هاي جنوب كرمان افزايش تخت است.
وي بيان كرد: ضريب تخت در جنوب كرمان به ازاي هر يكهزار نفر چهار دهم است كه ضريب اشغال بالايي حدود 70 درصد را داريم و رتبه اول در كشور هستيم.
وي ادامه داد: با اجراي طرح تحول نظام سلامت توانستيم بيمارستان منوجان را امسال راه اندازي كنيم و كلينيك هاي تخصصي،‌ هتلينگ بيمارستان ها و اضافه شدن بخش هاي مختلف در بيمارستان هاي جنوب كرمان از اين منبع انجام شده است.
نماينده مردم كهنوج، منوجان، قلعه گنج، فارياب و رودبار جنوب در مجلس شوراي اسلامي هم گفت: احداث بيمارستان 200 تختخوابي در شهرستان كهنوج يكي از نيازهاي ضروري منطقه مي باشد كه انجام اين مهم موافقت سازمان برنامه و بودجه را مي طلبد و با تلاش شما و پيگيري هاي ما در مجلس مي توان كار را آغاز كرد.
حجت الاسلام محمدرضا اميري افزود: شهرستان فارياب فاقد بيمارستان است و از طرفي در شرايط كنوني نمي توان احداث بيمارستان را آغاز كرد لذا بايستي با تجهيز امكانات درمانگاهي و خانه هاي بهداشت به مردم خدمات بهتري ارايه كرد.
وي با اشاره به كمبود پزشك متخصص در جنوب كرمان خاطرنشان كرد: با در نظر گرفتن سهميه اي خاص براي مناطق جنوبي استان در پذيرش دانشجو مي توان زمينه ماندگاري پزشكان را فراهم كرد و كمبود متخصص جبران شود.
وي با اشاره به مراجعه بسيار زياد مردم شهرستان كهنوج در زمينه بيماري هاي كليوي به بيمارستان ها از وزير بهداشت خواست نسبت به بررسي تخصصي مشكل احتمالي آب كهنوج اقدام كند.
نماينده مردم جيرفت و عنبرآباد در مجلس شوراي اسلامي هم ضمن قدرداني از تلاش هاي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي براي تجهيز بيمارستان هاي جيرفت گفت: دستگاه ام.آر.آي يكي از نيازهاي منطقه جنوب كرمان است كه با تلاش شما اين دستگاه خريداري شده و دعاي خير مردم را براي شما و همكارانتان به همراه دارد.
فرج الله عارفي با بيان اينكه در جنوب استان كرمان خانواده هاي فراواني را داريم كه دو تا سه معلول دارند افزود: نبود آزمايشگاه ژنتيك در منطقه مشكلاتي را براي مردم ايجاد كرده است كه با راه اندازي اين آزمايشگاه گامي در جهت اعتلاي سلامت مردم برداشته خواهد شد.
وي با بيان اين مطلب كه از سال 89 تاكنون از محل اعتبارات اختصاص يافته براي مناطق محروم فقط 85 ميليارد ريال به جنوب كرمان اختصاص يافته است بيان كرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بايد سهميه اعتبارات منطقه محروم جنوب استان كرمان را افزايش دهد.
نايب رئيس كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي خواستار افزايش تعداد پزشكان متخصص در جنوب استان كرمان شد و گفت: وزارت بهداشت بايد سهميه پذيرش دانشجويان بومي پزشكي را در جنوب استان افزايش دهد زيرا اين اقدام باعث رضايتمندي پزشكان و ماندگاري آنان مي شود.
وي با بيان اين كه زنگ خطر بيمه ها به صدا درآمده است افزود: به دليل ناتواني بيمه ها در پرداخت هزينه ها اين وضعيت به خدمات پزشكي در كشور و جنوب استان كرمان ضربه زده است.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي امروز جمعه وارد كرمان شد و پس از بازديد از مراكز بهداشتي و درماني در شهرستان هاي منوجان، قلعه گنج و كهنوج از روند برگزاري بزرگترين مانور عملياتي و غير نظامي مقابله با بلاياي طبيعي كشور در جيرفت ديدن كرد.
سيد حسن قاضي زاده هاشمي همچنين در جيرفت به مقام شامخ شهداي اين منطقه اداي احترام كرد.
7438/3028