۲۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۴۳
کد خبر: 81837967
T T
۰ نفر
فعالیت برای جلب مشاركت دانش آموزان در ترویج فرهنگ حسینی بیشتر شود

شیراز- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: باید برای جلب مشاركت دانش آموزان در ترویج فرهنگ حسینی در مدارس و جامعه فعالیت های بیشتری صورت گیرد.

به گزارش ایرنا حمیدرضا كفاش، شنبه در آیین افتتاحیه گردهمایی سراسری كارشناسان مسوول اداره های قرآن، عترت و نمازاداره های كل آموزش و پرورش استان های كشوردرشیراز افزود: گسترش این فرهنگ توسط نسل جدید دربین نوجوانان، تاثیر گذاری آن به مراتب بسیار بیشتر است.
وی با قدردانی از اجرای همایش های سوگواری دسته جمعی دانش آموزان در سراسر كشور با عنوان 'احلی من عسل' دردهه نخست محرم 94گفت: این برنامه فرهنگی مذهبی، بیانگركار عمیق، وسیع و عاشقانه ای در ترویج فرهنگ حسینی در جامعه بود و از این رو باید در سال های آینده نیز این همایش برگزار شود.
كفاش، با اشاره به در پیش بودن آیین اربعین حسینی (11 آذرماه) گفت: معرفی صحیح امام حسین (ع) را جزو وظایف ذاتی خود می دانیم و باید دقت كرد كه سوگواری های دانش آموزان در مدارس به شكل سنتی برگزار شود و اشعار نوحه خوانان با محتوا و معتبر باشد .
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اگر هر جامعه ای امام حسین (ع) را به درستی بشناسد در برابر حوادث و لغزش های نفسانی بیمه خواهد شد و از این رو، امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند شناخت این امام معصوم هستیم.
مسوولان و كارشناسان قرآن، عترت و نماز اداره های كل آموزش و پرورش كشور برای برپایی دوره ای آموزشی دو روزه در شیراز گردهم آمده اند و این دوره روز 24 آبان خاتمه می یابد.
بنا بر اعلام مدیركل آموزش و پرورش فارس، در این دوره بیش از 180نفر از روسا، كارشناس مسوولان و كارشناسان قرآن، عترت و نماز اداره های كل آموزش و پرورش سراسر كشور به همراه مسوولانی از وزارت آموزش وپرورش حضور دارند.
به گفته حمیدرضا آذری،شركت كنندگان دراین دوره پس ازبرگزاری آیین افتتاحیه،درچهار كارگروه تخصصی، آخرین راهكارهای ارتقای فرهنگ قرآنی، توسعه و گسترش نماز و توجه به عترت در میان دانش آموزان و فرهنگیان را ارائه و نقد و بررسی می كنند.ك/2
2027 /6118