۲۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۹:۴۲
کد خبر: 81838439
T T
۰ نفر
سه دستگاه ميكرو نيروگاه آبي در دو استان كشور طراحي و نصب شد

تهران - ايرنا - طراحان و مهندسان شركت توسعه منابع آب و نيروي ايران سه دستگاه ميكرونيروگاه آبي در سه تيپ 'محوري'، 'بانكي' و 'پلتن' را در دو استان چهار محال و بختياري و آذربايجان شرقي طراحي، اجرا و نصب كردند.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي شركت ياد شده، براساس طرح پژوهشي بومي سازي ميكرو نيروگاه هاي آبي در معاونت فني اين شركت، نسبت به طراحي و ساخت سه دستگاه ميكرونيروگاه با تيپ محوري، بانكي و تيپ پلتن اقدام شد.
نيروگاه هاي مزبور در روستاهاي 'كاوند' استان چهارمحال و بختياري بر روي يك استخر پرورش ماهي و نيروگاه منج در سد 'قلعه چاي' آذربايجان شرقي نصب شده و با بهره برداري از نيروگاه كاوند، مراحل نصب اين سه ميكرونيروگاه پايان پذيرفته است.
شركت مزبور بنا دارد حدود 60 دستگاه از اين نيروگاه ها را توليد و جهت تحريك بازار بين متقاضيان عرضه كند.
استان چهارمحال و بختياري داراي مزارع پرورش ماهي فراواني است و مي تواند به عنوان يك قطب براي نصب و راه اندازي اين ميكرونيروگاه ها مدنظر قرار گيرد.
نيروگاههاي ميكرو به سه دسته با ارتفاع كم (كمتر از 10 متر)، با ارتفاع متوسط (حدود 50 متر) و ارتفاع بلند (نزديك به 100 متر) احداث مي شوند و بر اساس اين تقسيم بندي، در نامگذاري هاي فني به ترتيب محوري، بانكي و پلتن تيپ بندي مي شوند.
اين نيروگاه ها مي توانند در نقاط دور افتاده براي برآورده كردن نيازها و مايحتاج اوليه مزارع پرورش ماهي و ساير مصارف مشابه كه خارج از شبكه هستند، مورد استفاده قرار گيرند و حتي در صورت نزديكي به شبكه برق توليدي قابل فروش در شبكه برق خواهد بود.
اقتصام (1) 3065 ** 1559