۲۳ آبان ۱۳۹۴، ۲۲:۴۶
کد خبر: 81838556
T T
۰ نفر
چهار درصد پنبه ايران در شهرستان بشرويه توليد مي شود

بيرجند - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي بشرويه با اشاره به پيش بيني برداشت هشت هزار و 800 تن پنبه در اين شهرستان گفت: چهار درصد پنبه ايران در بشرويه توليد مي شود.

حسين سرچاهي عصر روز شنبه در گفت و گو با ايرنا سطح زيركشت پنبه را چهار هزار هكتار ذكر است كه كار برداشت پنبه تا اواسط مهر ماه شروع تا اواسط آذر ماه ادامه دارد.
سطح زيركشت پنبه در خراسان جنوبي هشت هزار و 950هكتار است پيش بيني مي شود امسال 20هزار و 525 تن محصول پنبه در استان برداشت شود.
به گفته وي بشرويه رتبه اول توليد پنبه در خراسان جنوبي را دارد و از هر هكتار دو هزار و 200 كيلوگرم پنبه برداشت مي شود.
وي تعداد بهره برداران را يكهزار و 430 نفر و فرصت شغلي سالانه را نيز هزار و 200 نفر ذكر كرد.
سرچاهي پرداخت تسهيلات، ارائه آموزش هاي تخصصي و تامين بذر اصلاح شده را از مهمترين خدمات جهاد كشاورزي به بهره برداران ذكر كرد.
به گفته وي سالانه 760 تن بذر اصلاح شده پنبه در اين شهرستان توليد مي شود كه علاوه بر تامين نياز داخل استان بخشي از نياز استان هاي همجوار را تامين مي كند.
اين مسئول با اشاره به پيشتاز بودن بشرويه در كشت حفاظتي پنبه گفت: امسال يك هزار و 50 هكتار از مجموع اراضي زيركشت اين محصول به روش حفاظتي كشت شد كه با توجه به استقبال كشاورزان، اين روش در سال هاي آينده افزايش خواهد يافت.
برداشت پنبه در شهرستان بشرويه از مهرماه آغاز تا پايان آذرماه ادامه دارد.
شهرستان بشرويه با هفت هزار و 994 كيلومتر مربع وسعت در فاصله 320 كيلومتري شمال غرب بيرجند قرار دارد.
اين شهرستان از شمال به شهرستان بردسكن از غرب به شهرستان طبس از جنوب به بخش ديهوك شهرستان طبس از شرق به بخش مركزي شهرستان فردوس متصل است.ك2
2047/7556