۲۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۳۸
کد خبر: 81838870
T T
۰ نفر
بسياري از مشكلات جامعه با احياي امر به معروف ونهي از منكر برطرف مي ‌شود

اصفهان - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: بسياري از معضلات و مشكلات جامعه نظير ربا، دزدي، احتكار و گناهاني كه شاهد آن هستيم با احياي امر به معروف و نهي از منكر از بين مي رود.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا به نقل از دفتر نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان ، آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد در همايش امر به معروف و نهي از منكر اظهاركرد: مساجد يكي از ساسي ترين مراكز براي احياي امر به معروف و نهي از منكر هستند.
وي با بيان اينكه دولت نيز در انجام فريضه امر به معروف و نهي از منكر وظايفي بر عهده دارد، افزود: روحانيون و هيأت امناي مساجد هم در اين زمينه وظيفه مهم و سنگيني برعهده دارند.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان اضافه كرد: چنانچه كانون هاي فرهنگي مساجد بتوانند نسل جوان را به مسجد جذب كنند، بسياري از معضلات و مشكلات برطرف خواهد شد.
وي با بيان اينكه اگر مساجد ما فعال باشند بسياري از مشكلات ما حل خواهد شد ، تصريح كرد: در اين ميان برخي تقصيرها بر گردن ما روحانيون است.
آيت الله طباطبايي نژاد ادامه داد: همانطور كه امام خميني(ره) فرمودند مساجد سنگر است و مبارزه با شياطين انس و جن بوسيله مساجد انجام شود لذا فريضه به امر به معروف و نهي از منكر توسط مساجد بايد بصورت بسيار عظيم و گسترده مورد توجه قرار گيرد.
امام جمعه اصفهان به اهميت فريضه امر به معروف و نهي از منكر در ديدگاه امام خميني و فرامين ايشان پيرامون اين فريضه اشاره كرد و گفت: خداوند گاهي با مسائل دنيوي انسانها را در امتحان سخت قرار مي‌ دهد كه ماجراي اصحاب سبت نمونه اي از آن است و در اين ماجرا خداوند تنها كساني را نجات داد كه اهل نهي از منكر بودند و ديگران مسخ به ميمون شدند لذا اين وظيفه همه ما است كه با فساد در جامعه مبارزه كنيم.

*** والدين نسبت به فرزندان خود بي‌تفاوت نباشند ***
آيت الله طباطبايي نژاد در ادامه والدين را به نظارت بر اعمال و رفتار فرزندان توصيه كرد و گفت: برخي از ما به سادگي از اشتباهات و گناهان فرزندان خود مي‌گذريم در حاليكه براي كسب يك نمره كمتر هرگز از او نمي ‌گذريم.
وي اظهاركرد: اين رفتار به علت اين است كه برخي از ما به قيامت اعتقاد كامل و درستي نداريم و از نظر اعتقاد به خداوند هم دچار مشكل هستيم.
وي با بيان اينكه گناه، كوچك و بزرگ ندارد اظهار كرد: كسي كه معتقد به قيامت باشد نمي‌ تواند گناه پسر و يا دختر خود را ناديده بگيرد.
مدير حوزه علميه اصفهان ضمن تاكيد بر نقش اساسي و مهم والدين در خانه و خانواده به عنوان اولين محل براي امر به معروف ونهي از منكر افزود: فرزندان خانواده هايي كه پدر و مادر سالم دارند، سالم تربيت مي شوند و شكي هم در اين موضوع نيست زيرا فساد از والدين به فرزندان سرايت مي‌ كند.
امام جمعه اصفهان با اشاره به اهميت امربه معروف و نهي ازمنكر در جامعه تصريح كرد: امام حسين (ع) فرمودند قيام من براي احياي امر به معروف و نهي از منكر است، در جامعه‌اي كه نافرماني خدا مي‌شود، سزاوار است كه انسان مؤمن در چنين جامعه‌اي آرزوي مرگ بكند.
وي با اشاره به اينكه فدا شدن شخصيتي نظير امام حسين (ع) با همه فرزندان و عزيزانش بخاطر بيداري جامعه اسلامي بود، افزود: كار امام حسين(ع) بسيار مؤثر بود و همه آنچه ما امروزه داريم حاصل فداكاري ايشان است.
وي با اشاره به مراتب امربه معروف و نهي از منكر و شرايط آن تصريح كرد: عمل كردن به اين فريضه نبايد همراه با بداخلاقي و خشونت باشد.
نماينده ولي فقيه در استان اصفهان با بيان اينكه در اجراي فريضه امر به معروف و نهي از منكر فرزندان ما بر ديگران مقدم هستند، گفت: بنابر روايات پيش از هر چيز بايد به فكر خانه و خانواده خود باشيم .
وي افزود: خيلي مهم است كه انسان نسبت به فرزندان خود بي‌ تفاوت نباشد زيرا بي تفاوتي مشكلات جدي را برخي خانواده ‌ها رقم خواهد زد و مشكلات بسياري را در جامعه بوجود خواهد آورد.
2093