۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۳۴
کد خبر: 81842123
T T
۰ نفر
عزاداران اربعین از رفتارهای وهن آمیز دوری كنند/زائران توجیه شوند

تهران - ایرنا - نماینده آیت الله سیستانی با بیان اینكه همه امكانات لازم برای استقبال از زائران اربعین حسینی در كربلای معلا فراهم شده، نسبت به برخی رفتارهای موهن در ایام اربعین هشدار داد و از مسؤولان خواست نسبت به توجیه زائران و برخورد با این گونه عزاداری‌ها هوشیار باشند.

به گزارش ایرنا از سازمان حج و زیارت،‌ حجت‌الاسلام شیخ عبدالمهدی كربلایی تولیت آستان قدس حسینی در كربلا در دیدار حجت الاسلام نجفی روحانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، از نظم و انضباط در برنامه های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری و نیز راه اندازی و حركت دسته عزاداری موكب امام رضا(ع) در كربلای معلا تشكر كرد.
وی با بیان اینكه دسته عزاداری زائران ایرانی با نام موكب امام رضا(ع) در ایام محرم بصورت شایسته برگزار شد، موافقت خود را با حركت این موكب در پنج روز از ایام اربعین اعلام و ابراز امیدواری كرد كه برنامه های مذهبی با همكاری همه موكب ها با نظم و ترتیب و بدون هیچگونه مشكلی برگزار شود.
نماینده آیت الله سیستانی در كربلا افزود: همه امكانات لازم برای برپایی مراسم باشكوه اربعین حسینی تدارك دیده شده و ان شاءالله هیچ مشكلی برای برپایی این اجتماع میلیونی وجود نخواهد داشت.
وی با بیان اینكه برخی زائران در ایام اربعین مرتكب برخی امور سست و وهن آمیز در عزاداری ها می شوند كه در شأن اهل بیت(ع) نیست، نسبت به توجیه زائران و برخورد با این گونه عزاداری ها تأكید كرد و از زائران حسینی خواست كه از انجام امور بی اساس دوری كنند.
در ابتدای این دیدار نیز حجت الاسلام نجفی روحانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، گزارشی از فعالیت های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری ارائه كرد و از همكاری عتبه حسینی و عوامل آن با بعثه مقام معظم رهبری در اجرای برنامه ها بویژه درباره دسته عزاداری موكب امام رضا(ع) كه در ایام محرم به نحو باشكوهی برگزار شد، قدردانی كرد.
وی همچنین گزارشی درباره برنامه های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در اربعین حسینی ارائه و ابراز امیدواری كرد كه با عنایت خداوند متعال و به بركت اهل بیت(ع) و با حسن تدبیر و تلاش های تولیت آستان قدس حسینی زیارت میلیونی اربعین هرچه باشكوه تر برگزار شود.
اجتمام ** 1933 ** 1071
۰ نفر