۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۵۷
کد خبر: 81844029
T T
۰ نفر

كلاهبرداري با سكه هاي تقلبي در دزفول

۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۵۷
کد خبر: 81844029
كلاهبرداري با سكه هاي تقلبي در دزفول

دزفول - ايرنا - جانشين فرمانده انتظامي دزفول ضمن هشدار نسبت به كلاهبرداري افراد شياد با سكه هاي تقلبي گفت:افراد كلاهبردار اخيرا 500 سكه تقلبي را به قيمت 150 ميليون ريال در دزفول به فروش رساندند.

به گزارش ايرنا از پايگاه خبري پليس سرهنگ عبدالسادات دستاران روز چهارشنبه گفت:افراد شياد چند روز پيش با اغفال مالباخته و قرار ملاقات در محلي كم تردد و حاشيه شهر با ترفندي پس از اخذ پول از محل متواري شده اند.
وي به شهروندان توصيه كرد مراقب پيامك هاي وسوسه كننده در خصوص فروش سكه هاي عتيقه باشند و در صورت دريافت چنين پيامكي موضوع را به پليس 110 اطلاع دهند.
جانشين فرمانده انتظامي دزفول افزود:متاسفانه به رغم هشدارهاي مكرر پليس در خصوص كلاهبرداري با سكه هاي تقلبي همچنان برخي با مشاهده چند سكه قديمي از سوي افراد فرصت طلب وسوسه شده و وارد معامله مي شوند.
سرهنگ دستاران در تشريح شيوه كلاهبرداري افراد شياد گفت:ارسال پيام كوتاه بر روي خط تلفن همراه شهروندان و معرفي خود به عنوان فردي بيسواد يكي از مهمترين و اصلي ترين شگرد كلاهبرداران سكه هاي تقلبي است.
وي افزود: از آنجا كه خريد و فروش هر گونه شي عتيقه و سكه هاي باستاني از نظر قانون جرم بوده لذا افراد بايد از انجام چنين معاملاتي خودداري كنند.
در دو سال گذشته هزاران قطعه سكه تقلبي با عنوان عتيقه و زير خاكي از سوي افراد شياد و كلاهبردار به افراد ساده لوح در دزفول فروخته شده است.
علاوه بر كشف دوهزارو 500 سكه تقلبي در سال گذشته و دستگيري تعدادي كلاهبردار در دزفول ارديبهشت ماه امسال نيز 700 سكه تقلبي از سه نفر كلاهبردار حرفه اي در اين شهرستان كشف شد.
به رغم هشدار مكرر پليس در خصوص كلاهبرداري با سكه هاي تقلبي اين هشدارها همچنان از سوي برخي شهروندان جدي گرفته نمي شود.
6068