۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۳۷
کد خبر: 81845243
T T
۰ نفر
غار عليصدر در ليست انجمن بين المللي غارهاي توريستي جهان پيوست

همدا - ايرنا- معاون گردشگري شركت سياحتي و گردشگري عليصدر گفت: غار عليصدر در فهرست انجمن بين المللي غارهاي توريستي جهان قرار گرفت.

مسعود ملكي روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: انجمن بين المللي غارهاي توريستي جهان در سال 1989 ميلادي در ايتاليا تاسيس شد و هدف آن سازماندهي و حفاظت و نگهداري از غارها و ترويج و اطلاعات و آگاهي در زمينه غارها و تبليغ براي لذت بردن از غارهاي جهان تاسيس شده است.
وي بيان كرد: اين انجمن به ترويج و ترغيب و توسعه روحيه همكاري بين اعضا تاكيد دارد و شركت سياحتي عليصدر به عضويت درآمده است كه سازمانهاي بين المللي بسيار تبريك و تشويق كردند.
ملكي ادامه داد: اين انجمن از ايران و از شركت سياحتي عليصدر براي عضويت دعوت كرده است و سال آينده مجمع عمومي در كشور عمان برگزار مي شود و عليصدر هم بعد از عضويت، ارتباطي با ساير اعضا برقرار مي كند.
وي ادامه داد: غار عليصدر به عنوان بزرگترين غار آبي قابل قايق راني دنيا در كنار مجموعه غارهاي جهان فعاليت خواهد كرد و استقبال خوبي از مجموعه شد.
وي بيان كرد: رييس انجمن غارهاي دنيال در سال 91 از غار عليصدر بازديد كردند و اين غار را از زيباترين غارهاي دنيا عنوان كردند.
معاون گردشگري شركت سياحتي عليصدر نيز گفت: غار عليصدر موفق شد سال 91 با مشاركت سازمان زمين شناسي كشور اولين كنگره تخصصي غارشناسي دنيا را در همدان برگزار كند كه از كشورهاي مختلف مقالات خوبي ارسال شد و مهمانان مختلفي شركت كردند.
وي با بيان اينكه همچنين گواهينامه عضويت غارعليصدر در سازمان جهاني گردشگري صادر شده است، گفت: سازمان جهاني گردشگري آژانس ويژه اي است كه در سازمان ملل متحد بسته شده و دفتر در مادريد مي باشد.
ملكي ادامه داد: اين سازمان از سال 1975شكل گرفته كه سازمان جهاني است و در تلاش يكسال گذشته درخواست عضويت از ناحيه شركت سياحتي عليصدر ارايه گرديد و اطلاعات لازم و مكاتبات و خدمات و تعداد توريست ها و وضعيت سرمايه گذاري ارسال شد.
وي گفت: همچنين اين موضوع توسط دكتر سلطاني فر رئيس ميراث فرهنگي و گردشگري كشور تائيد و عليصدر به سازمان جهاني معرفي شد و در شهريورماه در كشور كلمبيا سازمان در بيست و يكمين نشست مجمع عمومي شركت عليصدر را به عضويت درآورد كه نقطه اميد و شادي بود.
معاون گردشگري عليصدر همچنين گفت: اين فرصتي است تا غار عليصدر به عنوان بزرگترين غار آبي قابل قايق راني بين سازمان هاي گردشگري به مردم دنيا معرفي شود و بي ترديد پيامد آن استقبال مردم دنيا براي ديدن اين اثر شگرف خواهد بود.
6993