۲۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۳۵
کد خبر: 81846258
T T
۰ نفر
دفتر جمعيت طرفداران ايمني راه ها در استان سيستان و بلوچستان افتتاح شد

زاهدان- ايرنا- پانزدهمين دفتر جمعيت طرفداران ايمني راه هاي كشور با حضور نماينده ولي فقيه در استان، مهندس بخارايي رئيس دفتر نمايندگي جمعيت طرفداران ايمني راهها، مديران كل و فرماندهان پليس راه در اداره كل راه و شهرسازي سيستان و بلوچستان راه اندازي شد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان سيستان و بلوچستان، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زاهدان در اين مراسم با تأكيد بر پررنگ كردن موضوع ايمني بيان كرد: اميدوارم همانگونه كه امروز دفتر جمعيت طرفدان ايمني راهها افتتاح شد روزي هم بتوانيم جشن خدمات رساني به مردم را برپا كنيم.
آيت الله عباسعلي سليماني افزود: مساله ايمني پازلي است كه از مقوله هاي مختلف شكل مي گيرد تا به معناي واقعي برسد مثلاً خودروي ايمن، مكانيك مجرب، راه ايمن ، انسان سالم،رعايت قوانين و مقررات، درمانگاه مجهز در مسيرها براي كاهش آمار تلفات در محورهايي كه مسافت هاي طولاني تا شهرها و مراكز درماني دارند و خيلي از موارد ديگر كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
عضو خبرگان رهبري اظهار داشت: امروزه بخش عمده اي از مساله ايمني راه ها بستگي به حضور و تلاش پليس و راه و شهرسازي دارد و فرهنگ ترافيك بايد به معناي واقعي در خانه ها، خانواده ها، مدارس، دانشگاهها و ساير لايه هاي اجتماعي راه پيدا كند و همه ما سفير و مبلغ باشيم كه انشاالله آمار تصادف ها كاهش پيدا كند.
مدير كل راه و شهرسازي استان سيستان و بلوچستان در آغاز اين مراسم گزارشي از وضعيت راههاي استان ارائه كرد و گفت: 180 كيلومتر بهسازي و روكش آسفالت راههاي اصلي و فرعي در قالب 26 پروژه، 310 كيلومتر بهسازي و روكش آسفالت راههاي روستايي در قالب 10 پروژه، حذف نقاط پرحادثه و رفع موانع ديد 11 مقطع، 4 باب احداث راهدارخانه جديد با امكانات و تجهيزات جانبي، 125 كيلومتر در دو طرف آرام سازي شيبهاي شيرواني، سه هزار و 30 كيلومتر خط كشي محورهاي حوزه استحفاظي، نصب 18 هزار عدد تابلوهاي مسير نما و حفاظ پل، نصب 470 متر مربع تابلوهاي اطلاعاتي و اخباري انجام شده است.
مسعود مالكي افزود: هفته ايمني راه ها فرصت مغتنمي است تا به فاجعه اي كه همه روزه بي صدا و خاموش به سراغ مردم مي آيد و خسارت هاي عظيم اقتصادي و اجتماعي ببار مي آورد و به چالش بزرگي براي كشور تبديل شده، توجه ويژه اي داشته باشيم.
وي با تأكيد بر اينكه مساله ايمني و حمل و نقل بايد دغدغه همه مسئولان و آحاد مردم باشد، گفت: سازمان مردم نهاد جمعيت طرفداران ايمني راه‌ها به منظور كمك به ارتقاي ايمني و ترافيك راه اندازي شده است.
رئيس دفتر نمايندگي جمعيت طرفداران ايمني راهها نيز در اين مراسم گفت: هر موضوعي در كشور مسئول و متولي دارد با اين حال زماني كه مردم در موضوعاتي كه جنبه عمومي پيدا مي‌كند، دخيل شوند راحتتر مي‌توان بر مشكلات پيروز شد همان طور كه حضور نيروهاي مردمي در دفاع مقدس سبب پيروزي ملت شد.
مهندس محمد بخارايي افزود: جمعيت طرفداران ايمني راهها وظيفه دارد شهروند غير مطلع را به مطلع تبديل كند و توقع را از دستگاه هاي دولتي بالا ببرد و صداي مردمي است كه خواهان مردم است.
وي با اشاره به اينكه وظايف دستگاه‌هاي اجرايي حالت كليشه‌اي به خود گرفته است، بيان كرد: سازمانهاي مردم نهاد در مسائل ايمني و يا زيست محيطي و ارتقاي فرهنگ حوزه نفوذ بالاتري دارند و همه ما بايد سفير و مبلغ باشيم و جاده ها را براي راننده متخلف نا امن كنيم.
بخارايي اظهار داشت: اكنون بايد با زبان مردم و بدون محدوديت‌هاي گفتاري سخن گفت و با اقدامات آموزشي و فرهنگي در افكار مردم تأثير گذاشت.
وي عنوان كرد: 300 هزار مجروح و بيش از 28 هزار كشته در سوانح رانندگي لزوم توجه به اين بخش را افزايش مي‌دهد و با اقدامات انجام شده تا كنون آمار كشته‌ها به 17 هزار نفر كاهش يافته است و كشورهاي توسعه يافته به دنبال اين هستند رقم حوادث جاده‌اي را به صفر برسانند.
خانقايي مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان نيز بر فرهنگ سازي و ترويج فرهنگ ترافيك در جامعه تاكيد كرد و گفت: فرزندان ما بايد آموزش ببينند تا فرهنگ سازنده اي در ايمني تردد داشته باشيم.
پانزدهمين دفتر جمعيت طرفداران ايمني راهها در محل ساختمان آزادگان اداره كل راه و شهرسازي سيستان و بلوچستان با عنوان راهدار فداكار مهندس مهدي اكبري رسماً آغاز بكار كرد.
6081