۲۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۰۸
کد خبر: 81846330
T T
۰ نفر
فرمانده سپاه امام رضا: بسیج آماده بسترسازی اقتصاد مقاومتی است

مشهد- ایرنا- فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی گفت: كارهایی كه امروز در جامعه انجام می شود مسائل جاری است و ارتباطی با اقتصاد مقاومتی ندارد اما بسیج می تواند بستر اقتصاد مقاومتی را در جامعه ایجاد كند.

به گزارش ایرنا، سردار یعقوب‌ علی نظری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد افزود: اگر در حوزه اقتصاد مقاومتی به مردم اجازه دهند، با نگاه بسیجی و مقاومتی مشكلات را برطرف خواهند كرد.
وی با تبریك آغاز هفته بسیج ادامه داد: پس از گذشت سه دهه از فرمان الهی و تاریخی امام راحل مبنی بر تشكیل نهاد مقدس بسیج این نهاد منشا خدمات متعددی در عرصه دفاع نظامی، امنیتی، فرهنگی و دیگر عرصه ها بوده است.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی گفت: امام خمینی(ره) با آینده نگری خاص خود پیش بینی می‌كردند كه نهال نوپای انقلاب اسلامی ممكن است مورد تهدید دشمنانی قرار گیرد كه آن را تحمل نمی‌كنند و باید تشكلی ایجاد شود كه از ارزشهای انقلاب اسلامی در مقابل صدمات محافظت كند.
وی افزود: امروز نیز شرایط تفاوتی با دیروز نكرده و تنها تاكتیكهای دشمن تغییر كرده است لذا امروز نیز بسیج در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان صف آرایی كرده و با تمام قدرت در میدان حضور دارد.
سردار نظری ادامه داد: بسیج توانست هجوم استكبار را به عقب برگرداند و در این امتحان هم وظیفه دفاع از انقلاب را به نحو احسن انجام داد و هم در بستر دفاع مقدس رشد كرد و به بالندگی رسید.
وی گفت: در طول 36 سال عمر انقلاب مشاهده می شود كه بسیج علاوه در عرصه نظامی در همه صحنه ها حضور پیدا كرده و از انقلاب دفاع كرده است.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی افزود: تهاجم گسترده استكبار جهانی با هدف نهادهای فرهنگی و سیاسی است و مشكل مهم در نگاه مسئولان می باشد زیرا مردم وظیفه خود را به درستی انجام می دهند.
وی با اشاره به اینكه در جبهه فرهنگی با نگاههای مسموم روبرو هستیم ادامه داد: در این زمینه مقام معظم رهبری بارها تذكر داده‌اند و نمونه اخیر آن را در مساله اردوهای مختلط شاهد بودیم.
سردار نظری گفت: شیوه مدیریت غلط بگونه ای است كه اگر بسیج نبود در حوادث سالهای 78 و 88 ضربات سنگینی بر نظام وارد می شد.
وی افزود: دشمنان از طریق ابزارهای ماهواره‌ای طرحهای گسترده‌ای را در دستور كار قرار داده‌اند اما بسیج راهكارهای مقابله با آنها را تدوین كرده است.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی ادامه داد: بسیجیان سیاسی هستند اما سیاست زده نیستند و عضو هیچ گروه سیاسی نبوده و دل به هیچ فردی نبسته اند اما اینگونه نیست كه در برابر فتنه ها ساكت بنشینند.
وی درباره حوزه امنیتی نیز گفت: به واسطه همكاری خوبی كه بسیجیان اهل سنت دارند امنیت تامین شده و در تفكر بسیجی بین اهل سنت و شیعه تفاوتی نیست.
سردار نظری افزود: امروز اگر كشور از امنیت مناسب برخوردار است به علت همین تفكر بسیجی می باشد و این نشان می دهد كه اگر به این تفكر تمسك شود از نعمات و بركات الهی بهره خواهیم برد لذا در عرصه دفاع سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و نظامی باید از این ظرفیت بیش از پیش استفاده شود.
7500/1858