۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۶:۴۰
کد خبر: 81847746
T T
۰ نفر

آتش سوزی در معدن زغال سنگ چین 21 كشته برجای گذاشت

۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۶:۴۰
کد خبر: 81847746
آتش سوزی در معدن زغال سنگ چین 21 كشته برجای گذاشت

تهران- ایرنا - آتش سوزی در یك معدن زغال سنگ دولتی در شمال شرق چین 21 تن از معدنكاران آن را به كام مرگ برد و یك تن نیز مفقود است.

خبرگزاری شینهوای چین روز شنبه گزارش داد كه آتش سوزی كه اواخر وقت جمعه شب در یك معدن بزرگ متعلق به شركت لانگ می مانینگ در شهر 'جی شی' در استان هیلونگیانگ رخ داد22 معدنچی آن در معدن محبوس شدند و صبح امروز مرگ 21 تن از آنها اعلام عمومی شد.جسد یك تن از این كارگران معدن هنوز یافت نشده است.
بر اساس این گزارش٬ لانگ می بزرگترین شركت معدنی در شمال شرق چین در منطقه مرزی با روسیه است.این شركت در ردیف شركت های دچار بجران مالی شدید قرار دارد و آتش سوزی شب گذشته آن نیز بر اثر جرقه در ریل نقاله حمل زغال سنگ ایجاد شد.
براین اساس٬ در بخشی از معدن یادشده كه دچار حریق شد، 38 معدنچی كار می كردند كه 16 تن از آنها در همان لحظات نخست حادثه موفق به فرار از معركه شده و 22 نفری كه محبوس شده بودند، اجساد آنها كشف و از این بخش تخلیه شد.
دولت چین كه دارای بزرگترین معادن زغال سنگ در داخل این كشور و در سراسر جهان است، سال گذشته نیز با مرگ 391 معدنچی دیگر روبه رو بوده كه آنها نیز براثر حوادثی مشابه جان خود را از دست دادند.
آساق**1378**1010
۰ نفر