۱ آذر ۱۳۹۴، ۸:۲۵
کد خبر: 81848208
T T
۰ نفر
توافقنامه همكاری بین اتاق های بازرگانی یاسوج و امسك روسیه امضا شد

یاسوج- ایرنا- موافقت نامه همكاری بین اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و كشاورزی یاسوج و اتاق بازرگانی امسك و شركت برگزاری نمایشگاههای بین المللی استان امسك روسیه به امضا رسید.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا این موافقت نامه همكاری در سفر گروه تجاری اقتصادی استان كهگیلویه وبویراحمد به كشور روسیه و با رایزنی های انجام گرفته در ضیافت شام به میزبانی آقای وی نظروف استاندار امسك امضا شد.
انعقاد موافقتنامه ها از طرف ایران به امضای جبار كیانی پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج و از طرف روسی به امضای خانم اولگاه پی فدولوا نایب رئیس اتاق بازرگانی امسك و امضای آقای وی وی فدیونین رئیس شركت نمایشگاهها و تبلیغات تجاری استان امسك و حومه آن رسید.
در این موافقتنامه ها بر سر تحكیم و گسترش همكاری های بازرگانی ، اقتصادی ، علمی و فناوری و فرهنگی ، توسعه و تحكیم روابط دو جانبه ، برقراری و گسترش روابط مستقیم میان موسسه ها و سازمانهای اقتصادی دو استان، گسترش متقابل بازرگانی وهمكاری های اقتصادی در زمینه های تولید و سرمایه گذاری و فراهم آوردن شرایط مساعد برای عقد قراردادهای بین كارخانه داران و موسسات تولیدی مستقر در دو استان برای تبادل اطلاعات و خدمات فنی تاكید شده است.
صدور مواد خام و فرآورده های تولیدی، مهیا كردن شرایط برای ایجاد موسسات مشترك برای تبلیغ كالاهای تولیدی دو استان، همكاری در تركیب و برگزاری نمایشگاهها و بازارهای فروش فراورده های كارخانه ها و محصولات تولیدی دو استان به صورت متقابل ، واگذاری 200 متر مربع فضای نمایشگاهی رایگان برای ایجاد وبرپایی غرفه های تولید كنندگان ، تجار و فعالان اقتصادی دو استان كهگیلویه وبویراحمد و امسك در زمان برپایی نمایشگاههای مهم و اولویت دار طرفین نیز از جمله توافق ها بود.
نماینده های دو كشور در زمینه تبادل كارشناسان فنی و اقتصادی به منظور مطالعه تجارب همدیگر در زمینه سازماندهی تولید و شرایط فعالیت های اقتصادی خارجی، تبادل نتایج پژوهشها ، انتشارات و اطلاعات علمی و فناوری، ایجاد همكاری بین مراكز هنری دو استان، همكاری در زمینه آموزش از راه گسترش روابط همكاری مستقیم میان موسسات آموزشی ، برگزاری سمینارهای آموزشی و دیدار های كاری، فراهم آوردن شرایط همكاری بنگاههای گردشگری دو استان برای بازدید از مناطق گردشگری و چندین مورد دیگر در خصوص همكاری های اجتماعی ، اقتصادی، علمی، فنی و حقوقی توافق كردند.
اُمْسْك (به روسی: Омск) مركز استان امسك در فدراسیون روسیه است. امسك در جنوب غربی سیبری واقع شده و دومین شهر بزرگ در شرق كوه های اورال به شمار می آید. فاصله بین امسك تا مسكو ۲۷۰۰ كیلومتر است.
گروه بازرگانی و اقتصادی استان كهگیلویه وبویراحمد برای تبادل مناسبات تجاری و بازرگانی استان، با بخش خصوصی و دولتی روسیه، به ریاست استاندار استان و همراهی رئیس اتاق بازرگانی صنایع،معادن و كشاورزی یاسوج و 24 نفر از مسئولان دولتی و بخش خصوصی استان از روز 25 آبان ماه به روسیه سفر كرده اند و هنوز در این كشور به سر می برند.
6110