۱ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۲
کد خبر: 81848464
T T
۰ نفر
قطع كامل برق شبه جزیره كریمه به علت چند انفجار همزمان

مسكو - ایرنا - وقوع انفجارهای همزمان به دلایل نامشخص در چهار مسیر انتقال نیرو از اوكراین به شبه جزیره كریمه روسیه در كنار دریای سیاه، سبب قطع برق این منطقه بطور كامل شد.

خبرگزاری ریانووستی امروز یكشنبه به نقل از وزارت انرژی روسیه اعلام كرد: پس از وقوع انفجار در شبكه های انتقال برق پرفشار از اوكراین به كریمه، در این منطقه وضع فوق العاده اعلام شده است.
طبق گزارش ها، دو شبكه انتقال بطور كامل و دو شبكه دیگر بطور جزیی آسیب دیده و جریان انتقال 673 مگاوات برق مصرفی از اوكراین به كریمه كاملا قطع شده است.
با توجه به هشدار قبلی اوكراین مبنی بر اینكه برق شبه جزیره ضمیمه شده از این كشور به روسیه (كریمه) را قطع خواهد كرد، بررسی ها برای روشن شدن دلیل وقوع انفجارها ادامه دارد.
اعلامیه استقلال كریمه و سواستوپل از اوكراین در ۱۱ مارس ۲۰۱۴ منتشر و در ۱۶ مارس ۲۰۱۴ یك همه‌پرسی از مردم كریمه برای پیوستن به روسیه برگزار شد. ۸۱ درصد واجدان شرایط در این انتخابات شركت كرده و ۹۶٫۷۷ درصد از آنها به الحاق این شبه جزیره به روسیه رأی مثبت دادند.
اكثریت مردم شبه جزیره كریمه روس زبان هستند.
مسكو و كی یف هرچند دارای قرارداد تامین برق برای منطقه كریمه هستند، ولی روابط دو كشور به علت پیوستن این منطقه دو میلیون و 200 هزار نفری به روسیه بشدت تنش آلوده شده است و همزمان تحریم هایی را علیه یكدیگر اعمال كرده اند.
آمریكا و غرب نیز به طرفداری از حكومت اوكراین تحریم های ضد روسی گسترده ای را اجرا می كنند، كه انتظار می رود در نشست پایان سال 2015 اتحادیه اروپا، این تحریم ها برای شش ماهه نخست سال آینده میلادی تمدید شود.
اروپام**391**1516**1485**1479