۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۰۶
کد خبر: 81854623
T T
۰ نفر
ورزش كبدي زنجان به لحاظ نبود سالن تمرين در مضيقه است

زنجان - ايرنا - دبير هيات ورزش كبدي استان زنجان گفت: اين رشته ورزشي زنجان به رغم توانمندي و شايستگي هايي كه دارد به لحاظ نبود سالن تمرين سخت در مضيقه است.

مرتضي فتحي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: ورزشكاران كبدي زنجان به دليل نبود سالن از انجام تمرينات بازمانده اند كه اميد مي رود قول هاي داده شده از سوي مسئولان اداره كل ورزش و جوانان استان رنگ حقيقت به خود گيرد.
وي اظهار كرد: هيات كبدي زنجان داراي يك تاتامي 200 ميليون ريالي است اما نداشتن سالن تمريني موجب شده است تا از آن استفاده اي نشود.
فتحي با بيان اينكه ورزش كبدي زنجان قريب به يك سال و نيم به صورت غيرفعال شد و از حدود شش ماه پيش با روي كار آمدن حميد حسني به عنوان سرپرست هيات كبدي استان زنجان جان دوباره گرفت و تلاش مي شود در رقابت هاي ليگ دسته يك مردان كه بهمن امسال برگزار خواهد شد شركت كنيم.
وي تصريح كرد: در مسابقات ليگ دسته يك قريب به 15 تيم از استان هاي مختلف حضور پيدا مي كنند كه از ميان آنها دو تيم به ليگ برتر سال 95 صعود خواهند كرد كه اميد مي رود يكي از تيم هاي صعود كننده، زنجان باشد.
فتحي با بيان اينكه اين رشته ورزشي نياز به تجهيزات خاص ندارد و ورزشي كم هزينه است يادآور شد: تيم كبدي بانوان استان زنجان پارسال به ليگ برتر صعود كرد و چون سالن براي انجام تمرينات تكنيكي و تاكتيكي نبود بنابراين در رقابت هاي ليگ شركت نكردند و تيم به ناچار به رده پايين سقوط كرد و انگيزه ورزشكاران نيز به شدت تنزل يافت.
وي كه از داوران ملي اين رشته مي باشد گفت: از 13 تا 16 آذر در مرحله نهايي مسابقات انتخابي تيم كبدي كه در استان قم برگزار خواهد شد به امر قضاوت خواهم پرداخت و به دليل شكاف و فاصله ايجاد شده هيچ ورزشكاري از زنجان در اين پيكارها حضور ندارد.
دبير هيات كبدي استان زنجان گفت: در زمان حاضر قريب 60 ورزشكار مرد و زن به صورت رسمي و بيمه شده زير پوشش اين هيات در شهرستان هاي سلطانيه، زنجان و ابهر، فعاليت مي كنند.
597/6085