۶ آذر ۱۳۹۴، ۸:۵۱
کد خبر: 81855668
T T
۰ نفر
سرقت بيش از سه كيلومتر كابل تلفن در شهرستان هاي غرب خراسان رضوي

سبزوار- ايرنا- مدير مخابرات سبزوار گفت: از ابتداي امسال تاكنون 3271 متر كابل تلفن در شهرستان هاي سبزوار، جوين، جغتاي، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوي سرقت شده است.

كاظم نيكومنش روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي افزود: يكي از معضلات اساسي در شهرستان هاي مزبور سرقت كابل هاي هوايي تلفن است.
وي كمبود كابل تلفن ثابت را از مشكلات مخابرات سبزوار دانست و اظهار كرد: اين سرقت ها سبب كند شدن تعميرات و ارائه خدمات دهي به مردم اين شهرستان ها شده است.
وي با بيان اينكه سرقت كابل در برخي مناطق به اندازه اي بوده كه خدمات مخابرات را با مشكلات جدي مواجه كرده است گفت: با توجه به محدوديت هاي شركت ارتباطات سيار، تامين كابل جديد و نصب آنها در محل هاي سرقت شده با مشكل مواجه است كه اين امر سبب تاخير در ترميم شبكه برخي مناطق و گلايه مشركين شده است.
نيكومنش افزود: بيشترين سرقت كابل در سبزوار مربوط به شهر و يك روستا از توابع بخش مركزي اين شهرستان بوده است.
وي اظهار كرد: با هماهنگي نهادهاي امنيتي و انتظامي سرقت كابل در برخي مناطق شهرستان طي ماه هاي اخير كاهش چشمگيري داشته اما در برخي شهرستان ها و مناطق دوردست هنوز شاهد سرقت كابل تلفن هستيم.
مدير مخابرات سبزوار مطالبات وصول نشده را نيز از ديگر مشكلات اين اداره ذكر كرد و گفت: هم اكنون شركت مخابرات از مردم و برخي نهاد ها و سازمان هاي دولتي شهرستان هاي سبزوار، جوين، جغتاي، خوشاب و داورزن بيش از 9 ميليارد ريال طلبكار است.
نيكومنش ادامه داد: با پرداخت اين مطالبات بسياري از مشكلات در حوزه خدمات رساني به مردم اين شهرستانها حل خواهد شد.
هم اكنون 220 هزار مشترك تلفن ثابت شهري و روستايي در شهرستان هاي سبزوار، جوين، جغتاي، خوشاب و داورزن وجود دارد.
سبزوار در 237 كيلومتري غرب مشهد مقدس واقع است.
8144/7499 / 6053