۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۲۰
کد خبر: 81856080
T T
۰ نفر
خطيب جمعه دزفول:حضور پرشور عزاداران در راهپيمايي اربعين نشانه قدرت شيعيان است

دزفول -ايرنا-امام جمعه موقت دزفول حضور پرشور عزاداران حسيني در راهپيمايي اربعين حسيني را نشانه قدرت شيعيان دانست و گفت:عاشقان اباعبدالله الحسين(ع) در اجتماع بزرگ اربعين عظمت اسلام را به نمايش مي گذارند.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام مرتضي بيگدلي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه دزفول در مصلاي امام علي (ع) افزود:در عزاداري اربعين حسيني علاوه بر شيعيان ، پيروان ساير اديان الهي نيز حضور دارند كه بيانگر وحدت آفريني اين حركت حماسي است.
وي همچنين از آماده سازي موكب دزفول در مرز چذابه براي خدمت رساني به زايران خبر داد و از همكاري شهرداري دزفول ، اداره آب و فاضلاب ،دانشگاه علوم پزشكي ،تيپ 292 زرهي دزفول و حضور پررنگ اهالي شهرهاي امام و ميانرود تقدير كرد.
حجت الاسلام بيگدلي در فراز ديگري از خطبه هاي اين هفته نماز جمعه دزفول هفتم آذرماه روز نيروي دريايي را تبريك گفت و افزود:نيروي دريايي در هشت سال دفاع مقدس و در حراست از مرزهاي جمهوري اسلامي ايران نقشي فعال داشته است.
وي همچنين به روز جهاني همبستگي با ملت فلسطين اشاره كرد و با بيان اينكه هيچ حادثه اي ما را از مسئله فلسطين جدا نخواهد كرد افزود:مجاهدت ملت فلسطين مورد تاييد و حمايت ايران بوده و هيچگاه به فراموشي سپرده نخواهد شد و تا نابودي كامل اسرائيل جنايتكار و كودك كش به راه خود ادامه خواهيم داد.
خطيب جمعه دزفول ضمن گراميداشت دهم آذرماه روز مجلس شوراي اسلامي افزود: نمايندگان مجلس به عنوان افراد مورد اعتماد مردم وظيفه خطير خدمت به مردم را بر عهده دارند كه همراهي با نقشه راهي كه از سوي مقام معظم رهبري ترسيم شده است از جمله اين وظايف مهم مي باشد.
امام جمعه موقت دزفول با اظهار تاسف از برخي موضع گيري ها و برخوردهاي نمايندگان مجلس افزود:اين اقدامات نه تنها مشكلي را حل نكرده بلكه مشكل آفرين نيز شده است.
وي گفت:پرداختن به مسايل فرعي ، حاشيه اي و قومي ، دخالت در عزل و نصب مديران ، تبعيض رفتار و جنجال هاي برون طيفي از سوي برخي نمايندگان مجلس ، ملت را خسته كرده و در مواردي به آتش زير خاكستر تبديل شده است كه بايد اصلاح شود.
حجت الاسلام بيگدلي به برگزاري آيين تشييع پيكر شهيد اميرعلي هيودي نخستين شهيد مدافع حرم دزفول در هفته گذشته اشاره كرد و گفت:حضور گسترده مردم در تشييع پرشور اين شهيد و در صحنه بودن مردم نشانه ناكامي دشمن و نماد وحدت،يكپارچگي واتحاد مردم دزفول است.
وي در فراز ديگري از خطبه هاي اين هفته نماز جمعه دزفول ملاقات پوتين با رهبر انقلاب را مهمترين موضوع نشست سران صادركننده گاز دانست و گفت:پايان تحريم هاي ظالمانه ،دفاع از حاكميت سوريه و مخالفت با تروريست از راهبردهاي اين اجلاس بود.
امام جمعه موقت دزفول پوتين را فردي سياسي و بسيار دقيق و نكته سنج معرفي كرد و گفت:رفتار متواضعانه پوتين در برابر رهبر معظم انقلاب بسيار مورد توجه است ضمن اينكه اهداي قرآن كريم به رهبر در شرايطي كه اروپا و آمريكا در تلاش براي قرآن ستيزي و اسلام هراسي هستند نشانه دانايي و زيركي پوتين است.
خطيب جمعه دزفول همچنين با تسليت شهادت غضنفر ركن آبادي در جمع حجاج مكه براي نابودي آل سعود دعا كرد.
7278/6068