۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۷
کد خبر: 81856690
T T
۰ نفر
توصيه هاي بهداشتي در خصوص استفاده از مواد غذايي و آشاميدني زائران حسيني

اهواز - ايرنا - مدير نظارت بر مواد غذايي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز، توصيه هاي بهداشتي در خصوص مواد غذايي و آشاميدني را به زائران حسيني ارائه داد.

سيمين فقهي شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: محصولات غذايي بسته بندي شده مورد مصرف بايد داراي مجوزهاي بهداشتي لازم و تاريخ توليد و انقضا باشند.
وي افزود: از مصرف قوطي كنسرو بدون مجوز بهداشتي و تاريخ توليد و انقضا، له شده، بادكرده و زنگ زده جدا خودداري شود و در صورت مشاهده آسيب به لاك داخل قوطي كنسرو از مصرف آن خودداري شود.
فقهي ادامه داد: از سالم بودن آب آشاميدني خود مطمئن شويد و بهتر است از آب معدني و يا آشاميدني داراي مجوز بهداشتي و تاريخ توليد و انقضا استفاده كرد و همچنين از آب آشاميدني سالم براي شست و شوي ميوه و سبزيجات استفاده شود.
مدير نظارت بر مواد غذايي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز تصريح كرد: مواد غذايي پخته شده و نذري را از محل مورد اطمينان با شرايط بهداشتي لازم از نظر وسايل و تجهيزات مورد استفاده در پختن غذا تهيه كنيد و افراد دست اندركار مواد غذايي بايد بهداشت شخصي يعني استفاده از دستكش و كلاه را رعايت كنند.
وي گفت: غذاها به صورت كاملا پخته و داغ مصرف و از غذاهاي نيم پز اجتناب شود و هيچ گاه غذا در دماي بيرون سرد نشود.
فقهي اضافه كرد: براي دوباره گرم كردن غذا بايد مطمئن شويد تمامي قسمتها به ويژه وسط آن به طور كامل داغ شده و به دماي 65 تا 70 درجه سانتي گراد برسد.
مدير نظارت بر مواد غذايي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز ادامه داد: از مصرف غذاهاي حاوي سس مايونز در طول سفر در صورت امكان خودداري شود و از كپك نزدن نان قبل از مصرف مطمئن شويد.
وي خاطرنشان كرد: در صورت امكان از شير پاستوريزه و استريليزه داراي مجوز بهداشتي و تاريخ توليد و انقضا استفاده شود و در صورت وجود نشانه هاي مسموميت سريع به پزشك و مراكز درماني مراجعه شود.
3004/6064