۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۱۷
کد خبر: 81857006
T T
۰ نفر
خريد تضميني گندم و جو در تربت حيدريه بيش از دو برابر شد

تربت حيدريه - ايرنا - رئيس سازمان تعاون روستايي تربت حيدريه گفت : امسال 15 هزار تن گندم و جو با نرخ تضميني از كشاورزان اين شهرستان خريداري شد كه اين رقم نسبت به پارسال بيش از دو برابر شده است.

محمدجواد معاوني روز شنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: پارسال حدود هفت هزار تن گندم و جو با شيوه تضميني از كشاورزان اين شهرستان خريداري شده بود.
وي دليل اين افزايش خريد را افزايش توليد محصول و نيز سياست هاي مناسب حمايتي دولت در قبال كشاورزان عنوان كرد.
وي افزود: از خريد تضميني امسال؛ هشت هزار و 300 تن گندم و شش هزار و 700 تن جو بوده است كه توسط كشاورزان شهرستان به مراكز اين شبكه تحويل شده است.
وي نرخ تضميني تعيين شده براي خريد هر كيلوگرم گندم را 11 هزار و 150 ريال و جو را 9 هزار و 200 ريال عنوان كرد.
رئيس سازمان تعاون روستايي تربت حيدريه گفت: تمامي وجوه گندم و جو خريداري شده به كشاورزان پرداخت شده و آنان هيچ مطالبه اي از اين سازمان ندارند.
معاوني همچنين به آمادگي اين سازمان براي خريد توافقي محصول زعفران اشاره كرد و گفت: بنا شد در صورتي كه قيمت زعفران از هر كيلوگرم 40 ميليون ريال پايين تر آمد سازمان تعاون وارد عمل شود كه خوشبختانه قيمت اين محصول در بازار از اين رقم بالاتر بود.
وي با اشاره به آغاز فصل كاشت پاييزه در اين شهرستان، گفت: اين سازمان به منظور حمايت از كشاورزان در فصل كشت، براي ارائه بذر، كود و ديگر نهاده هاي مورد نياز آنان از طريق شبكه تعاون روستايي مورد نياز آنان آمادگي دارد.
شهرستان تربت حيدريه داراي 90 هزار هكتار عرصه زراعي و باغي است و با توليد 37 نوع محصول زراعي و 31 نوع محصول باغي به ترتيب رتبه هاي پنجم و سوم را در خراسان رضوي دارد.
مركز اين شهرستان 250 هزار نفري در 150 كيلومتري جنوب غربي مشهد واقع است و حدود 70 هزار نفر از جمعيت اين شهرستان در نواحي روستايي سكونت دارند.
5132/1211