۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۰۴
کد خبر: 81857291
T T
۰ نفر
دستگيري سارق حرفه اي با 11 فقره سرقت در ملكشاهي

ايلام - ايرنا - فرمانده انتظامي شهرستان ملكشاهي در استان ايلام از دستگيري سارق حرفه اي و كشف 11 فقره سرقت در اين زمينه خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ ميرعباس شهبازي گفت: در پي دريافت شكايتي مبني بر سرقت هاي مكرر در اين شهرستان، شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان و جلوگيري از سرقت هاي احتمالي ديگر در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت.
وي افزود: كارآگاهان تحقيقات گسترده اي را در اين زمينه آغاز كردند و با به دست آوردن سرنخ هايي در محل هاي سرقت سرانجام موفق به شناسايي متهم شدند.
اين مقام انتظامي تاكيد كرد: با هماهنگي مقام قضايي متهم در يك عمليات پليسي دستگير و به پليس آگاهي منتقل شد.
وي يادآور شد: متهم در بازجويي ها به 11 فقره سرقت اعتراف و اعلام كرد اقلام مسروقه را به يك مالخر در شهرستان ايلام فروخته است.
فرمانده انتظامي ملكشاهي افزود: از سرقت هاي به وقوع پيوسته توسط سارق، مي توان به لوازم و تجهيزات داخل خودرو، موتورسيكلت و لوازم و تجهيزات آن، يك فقره سرقت اموال دولتي، سرقت احشام و منزل عنوان كرد.
به گفته وي، سارق با تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مقام قضايي معرفي شد.
فرمانده انتظامي شهرستان ملكشاهي، كسب منافع مالي را مهمترين انگيزه مجرمان دانست و تاكيد كرد: توجه به توصيه هاي پليس و رعايت موارد حفاظتي و كنترلي در پيشگيري از سرقت موثر است.

*** دستگيري پنج سارق حرفه اي در شهرستان دره شهر
فرمانده انتظامي شهرستان دره شهر استان ايلام از دستگيري پنج سارق حرفه اي خبر داد.
سرهنگ جهانگير زارعي گفت: طرح مقابله با سارقان به صورت مستمر و با اولويت پيشگيري، كشف و دستگيري سارقان سابقه دار در اين شهرستان اجرا و عملياتي مي شود.
وي تاكيد كرد: بيشتر سرقت هاي اتفاق افتاده در سطح اين شهرستان به سرقت هاي جزئي و خرد اختصاص دارد كه ناشي از سهل انگاري و رعايت نكردن نكات ايمني و حفاظتي توسط مالباختگان است.
سرهنگ زارعي گفت: در طول هفته جاري كارآگاهان پليس آگاهي توانستند ژنج نفر سارق را در اين شهرستان شناسايي و دستگير كنند كه در بازجويي هاي به عمل آمده به 6 فقره انواع سرقت اعتراف كردند.
وي در پايان ضمن تأكيد بر اينكه متهمان با تشكيل پرونده تحويل مراجع قضائي شدند، از عموم شهروندان خواست ضمن رعايت نكات ايمني و خودداري از رها كردن اموال خود در معابر عمومي، هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص سارقان و اقدام هاي آنها را از طريق تلفن و تماس با شماره 110 به پليس اطلاع تا اقدام لازم صورت پذيرد.
2077/6119/6034
۰ نفر