۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۹:۱۰
کد خبر: 81859206
T T
۰ نفر
معاون وزير كشور: زائران اربعين حسيني بيمه مي شوند

قم - ايرنا - معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور از بيمه شدن زائران اربعين حسيني طي يكي دو روز آينده خبر داد.

به گزارش ايرنا، حسين ذوالفقاري عصر يكشنبه در حاشيه ديدار خود با شماري از مراجع تقليد در قم با اشاره به بحث بهداشت و درمان زائران ايراني در عراق و هزينه هاي درماني در بيمارستان هاي اين كشور گفت: هلال احمر ايران در عراق مسووليت اقدام هاي درماني سرپايي را بر عهده دارد كه امكانات خوبي را نيز در عراق مستقر كرده و حدود 90 تن دارو به عراق انتقال داده است.
به گفته وي هم چنين يك هزار و 300 پزشك، پرستار و بهيار مشغول به كار خدمات سرپايي درمان در پايگاه هاي هلال احمر در عراق هستند.
وي با اشاره به اينكه كساني كه به بيمارستان هاي عراق مراجعه مي كنند هزينه جداگانه اي دارند اظهار داشت: خيلي از زائران كار بيمه خود را انجام نداده اند و تعدادي نيز در مرزها خود را بيمه كردند.
وي افزود: در چهارشنبه هفته گذشته وزارت كشور پيشنهادي را به دولت داد تا مبلغي براي بيمه زائران اربعين حسيني تخصيص يابد كه ظرف امروز و فردا اين پيشنهاد توسط سازمان حج و زيارت و وزارت كشور عملياتي مي شود و اين بيمه به صورت بي نام صورت مي گيرد تا هزينه هاي بيمارستاني در حد امكان تامين شود.
ذوالفقاري با اشاره به وضعيت زائراني كه مدارك آن ها در خاك عراق مفقود مي شود بيان داشت: با وزارت كشور عراق توافق شد افرادي كه خروجشان از مرز ثبت شده باشد اگر در داخل عراق مدرك خود را گم كنند وضعيت آن ها بررسي شود و در صورتي كه ورود قانوني توسط فرد صورت گرفته باشد به مقامات قضايي عراق تسليم نشود و به صورت مستقيم تحويل مرزبانان ايراني شود.
معاون وزير كشور ابراز داشت: اگر افرادي بدون ويزا وارد خاك عراق شوند از توافق ذكر شده مستثني خواهند بود و اگر مشكلي پيش آيد و توسط پليس عراق دستگير شوند پس از سير مراحل قضايي، حداكثر تا شش سال در عراق زنداني خواهند شد.
وي عنوان كرد: تاكيد زيادي داريم كه افراد براي خروج از مرز ايران نظم و مقررات را رعايت كنند كه هم ماموران جمهوري اسلامي و هم ماموران عراق به وظايف قانوني خود عمل كنند.
ذوالفقاري افزود: برخي افراد ديشب و امروز از تراكم جمعيت سوء استفاده كردند و بي نظمي هاي موقتي در مرز ايجاد شد كه به طور قطع اين مساله تاثير منفي خواهد داشت.
وي تاكيد كرد: مسئولان وزارت كشور عراق شب گذشته عنوان كردند كه چنانچه بي نظمي در مرز ايجاد شود و افرادي بخواهند بدون ويزا وارد عراق شوند مرز را خواهيم بست و به بقيه افراد اجازه ورود نمي دهيم گرچه با رايزني و پيگيري هاي سفير ايران در عراق بستن مرز منتفي شده است اما طرف عراقي توقع دارد كه رعايت مقررات از سوي زائران صورت گيرد.
حسين ذوالفقاري معاون امنيتي انتظامي وزير كشور و سعيد اوحدي رئيس سازمان حج و زيارت روز يكشنبه با سفر به قم با جمعي از علما و مراجع تقليد ديدار كردند.
7408 / 1175