۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۵۴
کد خبر: 81860399
T T
۰ نفر
شعب ويژه رسيدگي به تخلفات احتمالي انتخابات استان تهران تشكيل مي شود

تهران - ايرنا - رئيس كل دادگستري استان تهران از تشكيل شعب ويژه رسيدگي به تخلفات و جرايم احتمالي انتخابات آينده اين استان در مرحله دادسرا و دادگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي ايرنا غلامحسين اسماعيلي روز دوشنبه در نخستين نشست ستاد پيشگيري از جرايم و تخلفات انتخاباتي استان تهران گفت: محور اصلي فعاليت ستاد، پيگيري از تخلفات احتمالي در انتخابات است.
اسماعيلي افزود: اهميت انتخابات پيش رو بر كسي پوشيده نيست و دو انتخابات را در اسفندماه امسال خواهيم داشت كه هر دوي آن ها از اهميت ويژه برخوردارند.
وي اضافه كرد: نظام اسلامي ما از حيث محتوا مبتني بر مردم سالاري ديني است و برگزاري انتخاب هاي گوناگون پس از پيروزي انقلاب اسلامي نيز مويد اين مطلب است و
وظيفه خطيري برعهده اين ستاد گذاشته شده است.

رئيس كل دادگستري استان تهران خاطرنشان كرد: مهم ترين مسئوليت ما برگزاري انتخابات سالم و ارتقاي اعتماد عمومي است و البته در چارچوب مقررات و قوانين با تخلفات و جرايم احتمالي در اشكال مختلف آن برخورد قاطع خواهد شد.
اسماعيلي با تاكيد بر اهميت رسانه ها در پيشگيري از وقوع احتمالي تخلف در انتخابات گفت: ارباب جرايد و رسانه هاي جمعي مي توانند با پرداختن به اهميت نفس انتخابات و بيان نكات قانوني و اخلاقي راجع به آن، همراه با ايجاد نشاط و تحرك در جامعه، مانع از وقوع تخلفات احتمالي بسيار شوند.
وي تاكيد كرد: تمام سياست ها، راهبردها و شرح وظايف مصوب در ستاد مركزي پيشگيري از جرايم و تخلفات انتخابات با مسئوليت دادستان كل كشور بايد نصب العين اعضا قرار بگيرد.
نخستين نشست ستاد پيشگيري از جرايم و تخلفات انتخاباتي استان تهران امروز در مجتمع امام خميني دادگستري استان تهران برگزار شد.
اجتمام**9317**9132**1776
۰ نفر