۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۳۹
کد خبر: 81860578
T T
۰ نفر
معوقات بانك هاي لرستان 10 هزار ميليارد ريال اعلام شد

خرم آباد - ايرنا - استاندار لرستان گفت: در حال حاضر بانك هاي اين استان10 هزار ميليارد ريال معوقات بانكي دارند.

به گزارش خبرنگار ايرنا هوشنگ بازوند روز دوشنبه در حاشيه ديدار اشرف بروجردي معاون پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات انساني كشور با بانوان استان افزود: 44 درصد اين معوقات مربوط به بنگاههاي زودبازده مي باشد كه انحراف تسهيلات آن 67درصد بوده است.
وي با بيان اينكه لرستان در زمينه سپرده گذاري در بانكها رتبه 29 كشور را دارد، بيان كرد: پيش از دولت يازدهم نرخ مشاركت اقتصادي استان 34 درصد بوده كه در جديدترين گزارش مركز آمار ايران اين شاخص به 37.50 درصد افزايش يافته است.
وي با بيان اينكه لرستان چند سال رتبه نخست بيكاري كشور را داشته است گفت: با اقدامات انجام شده در دو سال اخير ميزان بيكاري در لرستان سه رتبه كاهش يافته است.
وي بيكاري را گرفتاري و مشكل اصلي مردم لرستان دانست و ادامه داد: دولت سال گذشته 10 هزار و 80 ميليارد ريال از محل درآمدهاي عمومي و طرح هاي ملي به لرستان تخصيص داده كه اين مبلغ صرف ايجاد زيرساختهاي اقتصادي شده است.
استاندار لرستان گفت: متاسفانه در طول دو دولت گذشته از مجموع 700 ميليارد دلار درآمد نفتي كمتر از 10 دلار براي سرمايه گذاري در استان هزينه شده است.
بازوند ادامه داد: سرانه درآمدي مردم لرستان 48 درصد ميانگين كشور مي باشد و اين بدين معناست كه 52 درصد مردم استان بيكار بوده و منبع درآمدي ندارند.
وي با هشدار در خصوص ناهنجاري هاي حاصل از بيكاري گفت: معضل بيكاري با حرف و يا تنها توان دولت برطرف نمي شود و از اين رو در دو سال گذشته تلاش هاي بسياري براي ورود سرمايه گذاران به استان انجام شده است.
به گفته استاندار لرستان براي توسعه لرستان در يك بازه پنج ساله، ساليانه 40 هزار ميليارد ريال اعتبار نياز است تا نرخ بيكاري لرستان به ميانگين كشوري كاهش يابد.
وي ادامه داد: دولت در حال آواربرداري اقتصادي و احياي كارخانه هاي تعطيل شده است و با وجود مشكلات، توجه خاصي به مناطق محروم و رونق اقتصادي دارد.
7269/6060/1772
۰ نفر