۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۹:۵۲
کد خبر: 81861331
T T
۰ نفر
مدیركل سیاسی استانداری گلستان: روحیه دانشجویی منشاء تحولات است

گرگان - ایرنا- مدیر كل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان دانشجو را مظهر هوشیاری، فرهیختگی و آزاد اندیشی بیان كرد و گفت: روحیه دانشجویی منشاء تحولات در جامعه است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا سید علی میرباقری در جلسه هم‎اندیشی انجمن ها و تشكل‎های دانشجویی دانشگاه‎های استان گلستان، 16 آذر را یك مدال و افتخار برای قشر دانشجو دانست و گفت: دانشجو از ظرفیت عظیمی برخوردار است و مسئولان امر دانشگاه‎ها باید به مدیریت و ظرفیت این قشر فرهیخته توجه داشته باشند.
وی اضافه كرد: آزاد اندیشی و وابسته نبودن قشر جوان یك فرصت است كه باید از ظرفیت‎های آن به درستی و در راستای استقلال و اقتدار نظام جمهوری اسلامی استفاده شود.
مدیر كل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان با بیان اینكه دانشجویان رسالت عظیمی برعهده دارند، افزود: مسئولان و متولیان دانشگاه‎ها باید بتوانند از ظرفیت‎های دانشجویی به درستی بهره‎برداری و مدیریت كنند.
میرباقری گفت: دانشجو از ویژگی‎های خاص برخوردار است كه این قشر را از سایر بخش‎های جامعه متمایز می‎كند چرا كه دانشجو یك نیروی آزاد اندیش و مستقل است.
وی با یادآوری اینكه وجود ظرفیت دانشجویی در كنار امام خمینی (ره) باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد، گفت: با توجه به وابستگی‎های كم این قشر و مولفه آزاد اندیشی امام راحل توانست با پشتیبانی نیروهای جوان و نوجوان، انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.
میرباقری با بیان اینكه امروز نسبت به وابسته نبودن و آزاد اندیشی دانشجویان مسلمان در مواردی برداشت‎های اشتباه می‎شود، گفت: عدم وابستگی در بین جوانان و دانشجویان یك فرصت است.
رئیس دانشگاه جامع علمی كاربردی استان گلستان نیز با اشاره به روز دانشجو و 16 آذر ماه گفت: توجه به بصیرت افزایی، جلوگیری از نفوذ دشمن، استكبارستیزی وجنگ نرم موضوعاتی است كه مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان و دانشگاهیان مطرح كردند.
علی برزعلی در ادامه به موفقیت و كسب رتبه نخست جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی‎كاربردی گلستان اشاره كرد و افزود: این دانشگاه در حوزه فرهنگی و مذهبی فعالیت های خوبی داشته است.
در ادامه دانشجویان حاضر در نشست و مدیر كل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان به گفتگو بصورت پرسش و پاسخ پرداختند.
این جلسه هم‎اندیشی با حضور انجمن ها و تشكل‎های دانشجویی 10 دانشگاه برتر استان گلستان برگزار شد.
1648