۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۱
کد خبر: 81861530
T T
۰ نفر

آرمان گرایی از ویژگی های جنبش دانشجویی است

۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۱
کد خبر: 81861530
آرمان گرایی از ویژگی های جنبش دانشجویی است

تهران-ایرنا- مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیركبیر گفت: آرمان گرایی از ویژگی های ممتاز و شاخص، جنبش و جریان دانشجویی به شمار می رود.

حجت الاسلام سید مهدی میراحمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی ایرنا اظهار داشت: جنبش دانشجویی از همان زمان ابتدایی كه در كشور تشكیل شد؛ جنبشی ضد استعماری، ضد استكباری و ضد استبدادی بوده است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیركبیر گفت: مولفه های ذكر شده از خصایص و ویژگی های ممتاز جنبش دانشجویی در ایران است.
وی افزود: همچنین از جمله دیگر مولفه های جنبش دانشجویی مبارزه با ظلم، ستم و ظالم است كه در دوران قبل از انقلاب با هدایت های داهیانه حضرت امام خمینی (ره) موفق شدند حكومت پهلوی را سرنگون كنند.
میراحمدی ادامه داد: جنبش دانشجویی در بعد مبارزه ضد استبدادی توانست حكومت شاه را سرنگون و یك حكومت مردمی بر اساس آموزه های دینی را بنا كند كه شعارش استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود.
وی اظهار كرد: جنبش دانشجویی برای همین آرمان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی شهدای فراوانی را تقدیم انقلاب كرده و پایداری های زیادی داشته است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیركبیر گفت: جنبش دانشجویی خصیصه ضدیت با استكبار دارد و مبارزه با آمریكا و اشغال لانه جاسوسی برخاسته از همین نگاه بود.
وی افزود: متاسفانه در مقاطعی طی 34 سال گذشته خصیصه ضدیت با استكبار در بخشی از جریانات دانشجویی به فراموشی سپرده شد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیركبیر یادآور شد: جنبش دانشجویی به سبب همین مولفه ها و خصایصی كه ذكر شده همیشه مورد اعتنای مردم قرار گرفته است.
16 آذر به عنوان روز دانشجو در ایران نامگذاری شده است. دراین روز شماری از دانشجویان به سفر ریچارد نیكسون معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریكا به ایران (در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲) اعتراض كردند كه سه تن از دانشجویان در این حادثه به شهادت رسیدند.
فراهنگ**9187**1569
۰ نفر