۱۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۲۷
کد خبر: 81863763
T T
۰ نفر
برپايي بيمارستان صحرايي ارتش و امدادرساني به زائران تا پايان صفر

تهران-ايرنا- معاون اجرايي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: ارتش ضمن برپايي دو بيمارستان صحرايي مجهز به 50 تختخواب در پايان هاي مرزي مهران و چذابه، براي امداد رساني به زائرين اربعين تا پايان صفر آمادگي دارد.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، امير سرتيپ محمد محمودي افزود: ارتش جمهوري اسلامي ايران همزمان با ايام اربعين سرور و سالار آزادگان جهان حضرت اباعبدلله الحسين(ع) با تشكيل قرارگاه اربعين و همكاري و هماهنگي با ديگر نهادهاي مرتبط در راستاي خدمت رساني به زائرين به تقويت همكاري خود با ساير ارگانها پرداخت.
وي با اشاره به ايجاد فوريت هاي پزشكي امدادي در مرزهاي مهران، چذابه و شلمچه، گفت: تا كنون بيش از هزار نفر از زائران كه نياز به كمك امدادي و درماني داشتند با مراجعه به مراكز درماني و بيمارستان هاي صحرايي ارتش تحت مداوا قرار گرفتند.
رئيس قرارگاه اربعين ارتش با تشريح ديگر اقدامات ارتش در خصوص خدمات رساني به زائران، افزود: با توجه به اينكه اغلب پادگان هاي ارتش در سه مرز مهران، چذابه و شلمچه در مسير تردد زائرين قرار دارند، لذا فرماندهان و مسئولين حاضر در اين مراكز با برپايي ايستگاه هاي صلواتي از آن ها پذيرايي و در صورت نياز شرايط اسكان آنان را نيز فراهم مي كنند.
محمودي با بيان اينكه امداد و خدمات رساني ارتش به زائران تا پايان ماه صفر ادامه خواهد داشت، افزود: ارتش نيز همانند ديگر سازمان ها به منظور تسهيل در برگشت زائرين ده ها دستگاه اتوبوس پيش بيني كرده كه زائران را تا نزديك ترين شهرهاي مرزي خواهند رساند و در اين راستا نيز سرويس هاي بهداشتي، حمام صحرايي و ايستگاه هاي پذيرايي نيز پيش بيني شده است.
وي اضافه كرد: هوانيروز ارتش هم با اختصاص تيم هاي بالگردي، آماده خدمت رساني به زائرين است.
اجتمام(1)9105** 1200