۱۴ آذر ۱۳۹۴، ۲۰:۵۷
کد خبر: 81866352
T T
۰ نفر
زائران حسینی برای تردد روان از مرز شلمچه و چذابه وارد كشور شوند

تهران - ایرنا - مدیركل دفتر ترانزیت و پایانه‌‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، از زئران حسینی خواست به دلیل ازدحام در پایانه مرزی مهران، از مرز شلمچه و چذابه وارد میهن اسلامی شوند.

محمدجواد عطرچیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: هم اكنون ورود زائران حسینی از پایانه مرزی مهران ازدحام زیادی را در این پایانه به وجود آورده است.
وی گفت: با توجه به حجم تردد روان در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه، زائران از این مسیر وارد كشور شوند.
این مقام مسئول، به تردد وسایل نقلیه در محور محور مهران- ایلام نیز اشاره كرد و گفت: از آنجا كه پیش بینی می شود دو سوم زائران حسینی از طریق پایانه مرزی مهران وارد كشور شوند، ترافیك وسایل نقلیه در این مسیر بسیار سنگین است در حالی كه تردد در پایانه مرزی شلمچه و چذابه به صورت عادی و روان جریان دارد.
مدیركل دفتر ترانزیت و پایانه‌‌های مرزی یادآورشد: در صورت ورود زائران حسینی از مرزهای چذابه و شلمچه در استان خوزستان، ممكن است هموطنان نسبت به مهران مسیر طولانی تری را طی كنند اما به دلیل نبود ترافیك در این مرزها، زائران زودتر می توانند به مقصد برسند.
عطرچیان با یادآوری اینكه بیش از پنج هزار اتوبوس برای تردد زائران از مرزهای شلمچه، چذابه و مهران اختصاص یافته است، افزود: تاكنون اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی در مسیرهای مختلف برای خدمت رسانی به زائران بیش از 20 هزار سرویس ارائه كرده اند.
این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای افزود: طبق هماهنگی های انجام شده، همه ناوگان اتوبوس بین شهری موظفند تا انتقال آخرین زائر ایرانی از پایانه های مرزی یاد شده به نقاط مختلف كشور، به هموطنان خدمت رسانی كنند.
به گزارش ایرنا، در ایام اربعین حسینی بیش از دو میلیون نفر از كشورمان برای شركت در مراسم اربعین در كربلا به عراق سفر كردند، هم اكنون بازگشت زائران ایرانی از سه پایانه مرزی چذابه، شلمچه در استان خوزستان و مهران در استان ایلام ادامه دارد.
اقتصام(4)1108 ** 2023
۰ نفر