۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۵
کد خبر: 81868744
T T
۰ نفر
راهداران گیلان به بیش از 50 خودروی گرفتار در برف امدادرسانی كردند

رشت - ایرنا - مدیركل راه و شهرسازی گیلان از امدادرسانی به بیش از 50 خودروی گرفتار در برف در نقاط كوهستانی و برف گیر استان طی 48 ساعت گذشته خبر داد.

علی خاوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: سه خانواده در خودروهایشان در محدوده اسالم - خلخال گرفتار در برف شده بودند كه پس از امدادرسانی راهداران، آنها در راهدار خانه لرزله اسكان یافتند.
وی همچنین از بسته شدن راه های ارتباطی 57 روستا در ارتفاعات كوهستانی استان به علت بارش برف سنگین خبر داد و گفت: از این تعداد روستاهایی كه راه های ارتباطی آنها به علت بارش سنگین برف قطع شده، 40 روستا در ارتفاعات دیلمان، 15 روستا در ارتفاعات رودبار و دو روستا در ارتفاعات املش هستند.
مدیركل راه و شهرسازی گیلان یادآور شد: ارتفاع برف در ارتفاعات آبی نام سیاهكل و دیلمان به بیش از یك متر و 25 سانتیمتر می رسد.
وی افزود: در محورهای كوهستانی حشمت آباد رودبار و ارتفاعات ماسال ، 50 سانتیمتر برف بر زمین نشسته و ارتفاع برف در محورهای قوشه لانه و ویه كلیشم رودبار، اشكورات و لات محله رودسر، بلوردكان املش و امامزاده اسحاق شفت 20 تا 30 سانتیمتر، شوك ملكوت املش 30 تا 40 سانتیمتر، خصیل دشت املش 70 سانتیمتر و ماسوله 40 سانتیمتر گزارش شده است.
خاوری با اشاره به تلاش شبانه روزی راهداران برای باز نگه داشتن محورهای مواصلاتی اصلی گفت: دستگاه ها و ماشین آلات به طور شبانه روزی در محورهای برف گیر استان به كار گرفته شده اند، ضمن آنكه عوامل راهداری نیز در تلاشند تا علاوه بر باز نگه داشتن مسیرهای مواصلاتی اصلی، راه های روستایی را هرچه سریعتر بازگشایی كنند.
در حال حاضر ارتفاع برف در محورهای كوهستانی پونل به خلخال و اسالم به خلخال به حدود یك متر می رسد و بدلیل شدت بارش برف و كولاك محدوده زندانه به خلخال واقع در محور پونل - خلخال، مسدود اعلام شده است.
10هزار و 683 كیلومتر راه در استان گیلان وجود دارد كه از این میزان، یك هزار و 843 راه شهری و هشت هزار و 840 كیلومتر راه روستایی است.
براساس پیش بینی های اداره كل هواشناسی گیلان، آسمان استان در امروز (دوشنبه) ابری، بارش باران مخلوط برف و باران، ارتفاعات، دامنه ها و مناطق سردسیر بارش برف، بتدریج كاهش ناپایداری، اواخر وقت در ارتفاعات و دامنه ها وزش باد جنوبی جریان پیدا می كند.
برای فردا (سه شنبه) نیز آسمان گیلان كمی ابری تا نیمه ابری و مه آلود، افزایش نسبی دما، ارتفاعات یخبندان، اواخر وقت افزایش ابر و وزش باد پیش بینی شده است.ك/3
7296/2007
۰ نفر