۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۰
کد خبر: 81868754
T T
۰ نفر
16 آذر جايگاه دانشجويي را در كشور ارتقا داد/ دانشجويان هوشيار باشند

گرگان -ايرنا - نماينده ولي فقيه در گلستان و استاندار اين استان در پيامي مشترك با تبريك روز دانشجو و لزوم هوشياري دانشجويان در شرايط كنوني گفتند كه گلستان در آغاز مسير توسعه بيش از هر زمان ديگري نيازمند انديشه هاي نو و سازنده دانشجويان و نخبگان دانشگاهي است.

به گزارش ايرنا درپيام مشترك روز دوشنبه آيت الله سيد كاظم نورمفيدي و حسن صاقلو آمده است: 16 آذر و جنبش دانشجويي تنها منحصر به زمان و فضاي خود نبود بلكه همچون حركتي سيال در سطح كشور ريشه دواند و موجب شكل دهي خواستگاهي در انقلاب اسلامي شد.
اين پيام از دانشجو به عنوان عضوي از جامعه كه در سن خاص شوق آموختن و ورود به تحركات اجتماعي را آغاز مي كند، نام برده و افزوده شده است كه اين قشر در طول اين سال ها توانسته است به عنوان بالي آگاه و ذهني پويا انقلاب و ايران را ياري كند.
نماينده ولي فقيه در استان و استاندار گلستان افزوده اند كه امروز با توجه به مشكلات و مسائل ملي و استاني دانشگاه مي تواند با نقد دلسوزانه زمينه پيشرفت و تعالي را به وجود آورد كه در اين مسير با توجه به تاكيدات رهبر معظم انقلاب و رئيس جمهوري، پژوهش و جهاد در عرصه دانش مي تواند افق آينده استان و كشور را بيش از پيش روشن كند.
آيت الله نورمفيدي و صادقلو در پيام روز دانشجو گفته اند: دانشجويان بايد در شرايط كنوني با نشاط، پر انرژي، با انگيزه و با روحي آگاه و با بصيرت نسبت به مسائل پيراموني به منظور علم آموزي، دانش پژوهي و بر افراشتن پرچم جمهوري اسلامي ايران در عرصه هاي بين المللي تلاش كنند.
در ادامه اين پيام همچنين از دانشجويان گلستاني خواسته شده كه به مباحث توسعه استان توجه ويژه اي داشته باشند و هرگز گمان نكنند مسئولان از ارائه طرح ها و پژوهش هاي توسعه ساز آنان براي گلستاني آباد بي نياز اند، چرا كه استان در آغازمسير توسعه است و بيش ازهر زمان ديگري نيازمند انديشه هاي نو و سازنده دانشجويان و دانش آموختگان دانشگاهي است.
16 آذر به ياد سه دانشجو كه هنگام اعتراض به ديدار رسمي ريچارد نيكسون معاون رئيس جمهور وقت ايالات متحده آمريكا و همچنين از سرگيري روابط ايران با بريتانيا، در سال 1332 در دانشگاه تهران به شهادت رسيدند، به عنوان روز دانشجو نام گرفته و گرامي داشته مي‌شود.
6204/1648