۱۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۰۲
کد خبر: 81871025
T T
۰ نفر

پزشكی قانونی مجهز خراسان رضوی فاقد ساختمان

۱۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۰۲
کد خبر: 81871025
پزشكی قانونی مجهز خراسان رضوی فاقد ساختمان

مشهد- ایرنا- مدیر كل پزشكی قانونی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر پزشكی قانونی این استان با وجود مجهزترین تجهیزات آزمایشگاهی فاقد زیر ساخت های لازم و ساختمان های مناسب اداری است.

دكتر آریا حجازی روز سه شنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به چالش های خدمات رسانی در پزشكی قانونی خراسان رضوی افزود: هم اكنون پزشكی قانونی این استان تنها دارای یك سالن تشریح و كالبد شكافی استاندارد مستقر در شهر مشهد است.
وی خاطر نشان كرد: این در حالی است كه خراسان رضوی اكنون نیازمند حدود 10 سالن تشریح در شهرستان های بزرگ این استان می باشد.
به گفته وی، هم اكنون به دلیل نبود امكانات تمامی فوت شدگان نیازمند كالبد شكافی از سایر شهرستان های استان خراسان رضوی به شهر مشهد برای تشریح انتقال داده می شوند.
وی بیان كرد: بطور متوسط روزانه 10 فوت شده در سالن تشریح پزشكی قانونی خراسان رضوی مستقر در مشهد مورد معاینه و انجام تشریفات صدور جواز دفن قرار می گیرند.
حجازی اظهار كرد: هم اكنون عملیات احداث مركز معاینات شهرستان قانونی نیشابور به دلیل نبود اعتبارات متوقف مانده است.
مدیر كل پزشكی قانونی خراسان رضوی خاطر نشان كرد: این نهاد اكنون دارای یكی از مجهزترین آزمایشگاههای ژنتیك پزشكی قانونی در سطح كشور است و همچنین آزمایشگاههای سم شناسی استان به لحاظ تجهیزات از رتبه بالایی برخوردارند.
وی بیان كرد: پزشكی قانونی خراسان رضوی دارای 21 مركز در شهرستان های این استان و چهار مركز در شهر مشهد است، درحالیكه 9 واحد مستقر در شهرستان های استان در مطب های پزشكان و به صورت امانی دایر هستند.
وی با اشاره به فرسودگی ساختمان مركزی پزشكی قانونی خراسان رضوی در شهر مشهد گفت: احداث مجتمع پزشكی قانونی در شهر مشهد از مصوبات سفر رئیس جمهوری وقت درسال 84 به دلیل نبود زمین به مدت 10 سال است كه بلاتكلیف مانده است.
مدیر كل پزشكی قانونی خراسان رضوی در بخشی از سخنانش به نقش رسانه ها در پیشگیری و كاهش حوادثی مانند تصادفات و نزاع كه بخش زیادی از پرونده های پزشكی قانونی را تشكیل می دهد، تاكید كرد.
حجازی گفت: در هفت ماهه اول سال جاری 31 هزار و 860 نفر معاینات مربوط به نزاع در مراكز بالینی پزشكی قانونی خراسان رضوی انجام شده است.
در این بازدید دكتر 'مهران وكیلی' معاون اداری و مالی و 'علی جاودانی مقدم 'مسئول حفاظت و اطلاعات پزشكی قانونی خراسان رضوی به همراه 'شادی شهودی فر' مدیر روابط عمومی این نهاد از بخش های چند رسانه ای، عكاسی، اتاق خبر، دبیری و آرشیو ایرنا در مشهد بازدید كردند.
3027/1211