مكتب حضرت محمد(ص) رمز نجات دنياي امروز از جهل و ناداني است

اروميه- ايرنا- دبيركل اتحاديه جهاني آشوريان و نماينده مجلس نهم گفت: مكتب حضرت محمد(ص) رمز نجات دنياي امروز از جهل و ناداني است.

يوناتن بت كليا روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا افزود: پيام مكتب حضرت محمد(ص) مي تواند طومار جنايت دشمنان اديان الهي را درهم بپيچد.
وي بيان كرد: پيامبر اسلام توانست در عصر جاهليت با تكيه بر تحمل و بردباري، توحيد و يكتاپرستي را براي مردم آن زمان تبيين كند.
وي ادامه داد: رسول خدا در دوراني به انجام رسالت خود پرداخت كه انسانهاي زمان او با ابتدايي ترين آداب معاشرت و زندگي سالم بيگانه بودند و جز غارت و چپاول چيزي نمي دانستند.
دبيركل اتحاديه جهاني آشوريان افزود: حضرت محمد(ص) با تكيه بر سعه صدر، صبر و بردباري و تحمل نامهرباني ها توانست از قومي جاهل انسانهايي متمدن و با فرهنگ بسازد، قومي كه دردوره اي ديگر به ستايش خداي واحد روي آورده و بت پرستي و جهالت را كنار گذاشتند.
بت كليا با بيان اينكه تمامي دانشمندان مسلمان و غيرمسلمان بر نبوغ و جايگاه والاي اين پيامبر بزرگ اعتراف كرده اند، گفت: امروز در دوراني كه افراط گرايان و مخالفان دين با بدعت و جهالت تمامي مكاتب بشري را نشانه گرفته و سعي در تحريف اديان الهي و تربيت انسانهاي جاهل و وحشي مي كنند، بازخواني و نگاه عميق به سيره و سبك اين رسول بزرگ خدا مي تواند تحولي نوين در جهان به وجود بياورد.
اين نماينده مجلس ادامه داد: مبارزه با خرافه پرستي و جهالت از اهداف بي همتاي رسالت حضرت محمد(ص) است بنابراين حركت در اين مسير توسط جهان بشريت مي تواند پاياني بزرگ بر عمر افراط گرايان و مدعيان حقوق انسانها باشد.
بت كليا افزود: حضرت عيسي(س) نيز مورد كيد و نفرت مخالفان دين و يكتاپرستي قرار گرفت چنان كه مخالفان قصد جانش را كردند.
دبيركل اتحاديه جهاني آشوريان پيام مكتب رسول خدا را متعلق به تمام بشريت عنوان كرده و ادامه داد: اين پيام به جهانيان ندا مي دهد نسل كشي و قتل و غارت، چپاول و پايمال كردن حقوق انسانها به بهانه هاي مختلف نه در دين اسلام و نه در هيچ يك از اديان آسماني جايي ندارد بلكه مورد نفرت تمام اديان الهي و پيروان آنهاست.
پيامبر اسلام حضرت محمد مصطفي(ص) در سن 63 سالگي و در 28 صفر سال يازدهم هجري رحلت فرمودند.
8135/1905