۱۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۱۱
کد خبر: 81873568
T T
۰ نفر
مكتب حضرت محمد(ص) رمز نجات دنیای امروز از جهل و نادانی است

ارومیه - ایرنا - دبیركل اتحادیه جهانی آشوریان و نماینده مجلس نهم گفت: مكتب حضرت محمد(ص) رمز نجات دنیای امروز از جهل و نادانی است.

یوناتن بت كلیا روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: پیام مكتب حضرت محمد(ص) می تواند طومار جنایت دشمنان ادیان الهی را درهم بپیچد.
وی بیان كرد: پیامبر اسلام توانست در عصر جاهلیت با تكیه بر تحمل و بردباری، توحید و یكتاپرستی را برای مردم آن زمان تبیین كند.
وی ادامه داد: رسول خدا در دورانی به انجام رسالت خود پرداخت كه انسان های زمان او با ابتدایی ترین آداب معاشرت و زندگی سالم بیگانه بودند و جز غارت و چپاول چیزی نمی دانستند.
دبیركل اتحادیه جهانی آشوریان افزود: حضرت محمد(ص) با تكیه بر سعه صدر، صبر و بردباری و تحمل نامهربانی ها توانست از قومی جاهل انسان هایی متمدن و با فرهنگ بسازد، قومی كه در دوره ای دیگر به ستایش خدای واحد روی آورده و بت پرستی و جهالت را كنار گذاشتند.
بت كلیا با بیان اینكه تمامی دانشمندان مسلمان و غیرمسلمان بر نبوغ و جایگاه والای این پیامبر بزرگ اعتراف كرده اند، گفت: امروز در دورانی كه افراط گرایان و مخالفان دین با بدعت و جهالت تمامی مكاتب بشری را نشانه گرفته و سعی در تحریف ادیان الهی و تربیت انسان های جاهل و وحشی می كنند، بازخوانی و نگاه عمیق به سیره و سبك این رسول بزرگ خدا می تواند تحولی نوین در جهان به وجود بیاورد.
این نماینده مجلس ادامه داد: مبارزه با خرافه پرستی و جهالت از اهداف بی همتای رسالت حضرت محمد(ص) است بنابراین حركت در این مسیر توسط جهان بشریت می تواند پایانی بزرگ بر عمر افراط گرایان و مدعیان حقوق انسانها باشد.
بت كلیا افزود: حضرت عیسی(س) نیز مورد كید و نفرت مخالفان دین و یكتاپرستی قرار گرفت چنان كه مخالفان قصد جانش را كردند.
دبیركل اتحادیه جهانی آشوریان پیام مكتب رسول خدا را متعلق به تمام بشریت عنوان كرده و ادامه داد: این پیام به جهانیان ندا می دهد نسل كشی و قتل و غارت، چپاول و پایمال كردن حقوق انسانها به بهانه های مختلف نه در دین اسلام و نه در هیچ یك از ادیان آسمانی جایی ندارد بلكه مورد نفرت تمام ادیان الهی و پیروان آنهاست.
پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) در سن 63 سالگی و در 28 صفر سال یازدهم هجری رحلت فرمودند.
2077/8135/1905
۰ نفر