۲۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۵
کد خبر: 81873896
T T
۰ نفر
پاكستان موشك بالستیك با قابلیت حمل كلاهك هسته ای را با موفقیت آزمایش كرد

اسلام آباد – ایرنا - ارتش پاكستان روز جمعه با صدور بیانیه ای، از پرتاب موفقیت آمیز موشك بالستیك خود به نام 'شاهین 3'با حداكثر برد دو هزار و 750 كیلومتر خبرداد. شاهین 3 دور برد ترین موشك بالستیك پاكستان محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، اگرچه در این بیانیه، به قابلیت این موشك بالستیك برای حمل كلاهك هسته ای اشاره نشده است، اما برخی رسانه های پاكستان اعلام كردند كه شاهین 3 این قابلیت را دارد.
موشك بالستیك شاهین 3 درواقع برای نخستین بار در اسفندماه سال گذشته با موفقیت آزمایش شده بود و آزمایش جدید این موشك، با هدف ارزیابی تجهیزات وبرنامه های جدید نصب شده بر روی این موشك با هدف ارتقای توانمندی آن صورت گرفت كه براساس بیانیه ارتش پاكستان، كاملا موفقیت آمیز بوده است.
سایت اطلاع رسانی ارتش پاكستان با اعلام این خبر نوشت: هدف از انجام این آزمایش موشكی موفقیت آمیز، ارزیابی عملكرد نمونه ارتقا یافته سری موشك های بالستیك شاهین 3 وحصول اطمینان از عملكرد حداكثری پارامترهای فنی این موشك است.
محمد نوازشریف وممنون حسین نخست وزیر و رییس جمهوری پاكستان نیزاین آزمایش موشكی موفقیت آمیز را به ارتش این كشور تبریك گفتند.
پاكستان جزو كشورهای صاحب سلاح هسته ای است.
پاكستان دارای چند سری از موشك های دارای قابلیت حمل كلاهك های هسته ای ازجمله موشك های بالستیك و كروز است.
ارتش پاكستان درتلاش برای افزایش توان نظامی ودفاعی خود است و همواره می كوشد تا در زمینه توانایی های موشكی و نظامی، از همسایه قدرتمند خود هند، عقب نماند.
آساق*272**1590
۰ نفر