۲۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۰۰
کد خبر: 81876740
T T
۰ نفر
برخورد قضائی با عرضه كنندگان فاقد شناسنامه تجهیزات پزشكی

تهران - ایرنا - مدیر كل نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشكی سازمان غذا و دارو گفت:‌ اگر واحد صنفی عرضه كننده تجهیزات پزشكی شناسنامه نداشته باشد، اقدامات آن واحد به منزله قاچاق است و با آن برخورد قضائی می شود.

سید حسین صفوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سلامت اظهار كرد: هم اكنون 700 واحد صنفی براساس ضوابط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی ، اقدام به عرضه تجهیزات تخصصی پزشكی مانند استنت ها و پروتزها می كنند و این واحدها دارای شناسنامه هستند.
صفوی در عین حال اضافه كرد: مراكز عرضه تجهیزات تخصصی پزشكی به دنبال اجرای طرح تحول سلامت و توزیع این تجهیزات در بیمارستان ها، محدود شده است.
ایرنا، یادآور شد: از ابتدای سال 94، علاوه بر بیمارستان های دولتی، سایر مراكز درمانی خصوصی و تابعه از ارجاع بیمار به خارج مراكز درمانی برای تهیه تجهیزات تخصصی پزشكی ، منع شده اند.
مدیر كل نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشكی سازمان غذا و دارو خاطرنشان كرد: مراكز درمانی وزارت بهداشت، بزرگ ترین خریدار تجهیزات پزشكی تخصصی در پی اجرای طرح تحول سلامت به شمار می آیند و این موضوع، فعالیت واحدهای صنفی در خارج بیمارستان را محدود كرده است.
صفوی در ادامه به كاهش قیمت تجهیزات پزشكی اشاره كرد و افزود: سال گذشته در پی اجرای طرح قیمت گذاری تجهیزات پزشكی، قیمت این ملزومات كاهش یافت و اكنون نیز این طرح همچنان ادامه دارد.
به گزارش ایرنا ، رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو پیش تر اعلام كرده بود كه قیمت تجهیزات پزشكی برای مصرف كننده در بیمارستان های دولتی در سال 93 نسبت به سال 92 تا 25 درصد كاهش یافته و حتی برخی لوازم پزشكی تا 70 درصد كاهش قیمت داشته است.
به گفته وی، 50 درصد از كل اعتباری كه برای كاهش پرداخت و فرانشیز در حوزه بستری برای مردم هزینه شده در حوزه تجهیزات پزشكی بوده كه عمده هزینه آن را دولت قبول كرده است.
گفتنی است كه گردش مالی تجهیزات پزشكی در كشور حدود پنج هزار میلیارد تومان یا 7 / 1 میلیارد دلار است.
اجتمام(4)**9185**1776
۰ نفر