۲۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۷:۰۷
کد خبر: 81877673
T T
۰ نفر
سه سرنشين قايق موتوري در آب هاي هرمزگان نجات يافتند

بندرعباس - ايرنا - رئيس اداره حفاظت و ايمني دريانوردي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان گفت: سه سرنشين قايق موتوري كه به علت از كار افتادن موتور و آبگرفتگي شديد در فاصله سه مايلي بندر شهيد ذاكري قشم دچار سانحه شدند، نجات يافتند.

به گزارش روز دوشنبه واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان، اسماعيل مكي زاده افزود: ماموران شناور ناجي در ماموريت گشت و پايش دريايي در مسير بندر شهيد حقاني به جزيره قشم در منطقه اي خارج از مسير اصلي ترددهاي دريايي، يك قايق موتوري مشاهده كردند.
وي ادامه داد: با وجود اعلام هشدار در خصوص شرايط نامساعد جوي، هيچ يك از سرنشينان اين قايق به جليقه نجات و تجهيزات ايمني مجهز نبودند و به ابزارهاي مخابراتي براي اعلام اضطرار و اطلاع رساني وضعيت خود، دسترسي نداشتند.
رئيس اداره حفاظت و ايمني دريانوردي بنادر و دريانوردي هرمزگان با اشاره به خطر تردد دريايي با قايق هاي موتوري در شرايط طوفاني، گفت: چنين شناورهايي فقط در شرايط مساعد جوي و تا فاصله دو مايلي از ساحل مجاز به تردد هستند.
مكي زاده گفت: نجات يافتگان اين شناور پس از پايان عمليات، به بندر شهيد ذاكري قشم منتقل شدند.
وي با تاكيد بر اينكه مردم منطقه و گردشگران نبايد از شناورهاي غيرمجاز براي تردد استفاده كنند، از دريانوردان نيز خواست تا هشدارهاي اعلام شده از سوي اين اداره كل را جدي بگيرند و در زمان مساعد جوي و در محدوده مجاز تردد كنند.
7195/6048/2090/