۲۶ آذر ۱۳۹۴، ۰:۳۹
کد خبر: 81881741
T T
۰ نفر
نرخ بلیت قطارها به روال سابق بازگشت/برخورد با متخلفان

تهران- مدیر روابط عمومی سازمان حمایت از مصرف كنندگان وتولیدكنندگان اعلام كرد: براساس مصوبه تیرماه امسال ستاد هدفمندسازی یارانه ها، نرخ خدمات حمل و نقل ریلی مشمول قیمت گذاری است از این رو افزایش این نرخ باید با تصمیم این سازمان و كارگروه تنظیم بازار انجام شود؛‌ لذا افزایش قیمت بلیت قطارها تخلف است و با آن برخورد می شود.

به گزارش ایرنا، معاون مسافربری شركت راه آهن هفته گذشته از افزایش 10 تا 15 درصدی نرخ بلیت قطارها در برخی مسیرها خبر داد و گفت این تصمیم از 25 آذرماه اجرایی می شود.
وی دلیل این اقدام را افزایش هزینه های شركت های ریلی بیان كرد و گفت براین اساس شركت راه آهن كشور با درخواست افزایش قیمت ها در برخی از مسیرهای ریلی موافقت كرده است.
«غلامرضا كاوه» مدیر روابط عمومی سازمان حمایت از مصرف كنندگان و تولیدكنندگان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، به برخورد با شركت ها و دفاتری كه دیروز(چهارشنبه 25آذرماه) نسبت به افزایش نرخ بلیت قطارها اقدام كرده اند اشاره كرد و افزود: براساس مصوبه ستاد هدفمندسازی یارانه ها، نرخ خدمات حمل و نقل ریلی مشمول قیمت گذاری است.
وی افزود: از این رو افزایش این نرخ باید با تصمیم این سازمان صورت گیرد.
وی ادامه داد: حداكثر افزایش نرخ از سوی این سازمان برای خدمات حمل و نقل ریلی 6 درصد است و بیش از آن با تصمیم كارگروه تنظیم بازار صورت می گیرد.
وی با تاكید بر اینكه تاكنون هیچ مجوزی از سوی سازمان حمایت از مصرف كنندگان و تولیدكنندگان و كارگروه تنظیم بازار برای افزایش نرخ بلیت قطارها ابلاغ نشده است، افزود: دیروز(چهارشنبه) در گشت های وی‍ژه بازرسی این سازمان و شعب سیار سازمان تعزیرات حكومتی در محل های فروش بلیت قطار، ضمن برخورد با تخلفات احتمالی، ‌دفاتر و شركت های فروش بلیت متعهد به توقف افزایش قیمت شدند.
به گفته كاوه، شركت ها و دفاتر فروش بلیت همچنین متعهد شدند مبالغ اضافی دریافتی از مسافرانی كه بلیت را با نرخ جدید خریداری كرده اند، بازگردانند.
مدیرروابط عمومی سازمان حمایت از تولید كنندگان و مصرف كنندگان یادآورشد: ستاد هدفمندسازی یارانه ها به سازمان حمایت تفویض اختیار كرده كه بخش تولید یا خدمات، براساس افزایش هزینه های تاثیرگذار در قیمت نهایی، درخواست افزایش قیمت كنند.
وی افزود: بنابراین این سازمان بعد از دریافت مدارك از حوزه درخواست كننده و بررسی مستندات برای افزایش قیمت، در صورت به نتیجه رسیدن، حداكثر تا 6 درصد مجوز افزایش نرخ را می دهد.
كاوه گفت: اگر درخواست افزایش قیمت بیش از 6 درصد باشد، مدارك و مستندات توسط سازمان حمایت بررسی و برای اتخاذ تصمیم نهایی، به كارگروه تنظیم بازار اعلام می شود.
وی تاكید كرد كه افزایش خدمات ریلی بدون مجوز سازمان حمایت و كارگروه تنظیم بازار تخلف است و اعمال قانون می كنیم.
وی گفت: گزارش این رخداد مبنی بر عدم تمكین و افزایش غیرقانونی نرخ خدمات حمل و نقل ریلی را به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.
كاوه افزود: مردم هرگونه افزایش قیمت را با شماره تلفن 124 گزارش دهند تا به صورت ویژه رسیدگی شود.
اقتصام**9186 ** 2023
۰ نفر