269 صندوق اخذ رای برای انتخابات پیش رو در سیستان پیش بینی شده است

زابل- ایرنا- معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل گفت: 269 صندوق اخذ رای در شهرستان های زابل، زهك، هیرمند، هامون و نیمروز پیش بینی و زابل به عنوان حوزه اصلی منطقه سیستان معرفی شده است.

هوشنگ ناظری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 67 شعبه اخذ رای ثابت و سه شعبه سیار در زابل و 27 شعبه اخذ رای ثابت و سه شعبه سیار در روستاهای این شهرستان پیش بینی شده است.
وی با بیان اینكه حدود دو هزار نفر مسئولیت برپایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در شهرستان زابل را بر عهده دارند افزود: در هر شعبه اخذ رای پنج تا هفت نفر نسبت به تراكم جمعیت به عنوان نمایندگان هیات نظارت، فرمانداری، كاندیدا و نیروی انتظامی حضور خواهند داشت.
فرماندار شهرستان ویژه زابل با بیان اینكه جمعیت سیستان بر اساس آمار سال 90 افزون بر 400 هزار و 240 نفر است گفت: در انتخابات دو سال گذشته ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا 76 درصد از جمعیت واجد شرایط منطقه سیستان در انتخابات شركت كردند.
وی ادامه داد: در انتخابات پیش رو 260 هزار و 359 نفر واجد شرایط هستند كه 65 درصد جمعیت منطقه سیستان را شامل می شود.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: داوطلبان نام نویسی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه منطقه سیستان می توانند از امروز تا چهارم دی ماه با دارا بودن مدارك به فرمانداری زابل، وزارت كشور و در صورت حضور در خارج از كشور به سفارتخانه و كنسولگری ایران مراجعه كنند.
ناظری افزود: پس از اتمام زمان نام نویسی در مدت 10 روز صلاحیت افراد توسط مراجع چهارگانه مورد بررسی قرار می گیرد و چنانچه افراد تایید صلاحیت نشدند می توانند در فرصت قانونی به هیات نظارت استان و شورای نگهبان اعتراض كنند.
وی اظهار داشت: افراد منصوب به شغل های دولتی برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در شش ماه گذشته باید استعفا خود را اعلام كرده باشند و در زمان نام نویسی مدرك آن را ارائه دهند.
فرماندار شهرستان ویژه زابل نقش خبرگزاری جمهوری اسلامی را در شفاف سازی، اطلاع رسانی و آگاهی دادن به مردم در انتخاب فرد اصلح مهم دانست و گفت: ایرنا به عنوان تنها خبرگزاری رسمی باید در زمینه سیاست های دولت و نظام برنامه ارائه دهد و هماهنگ و هم سو نقش خود را ایفا كند.
وی با بیان اینكه بنا بر تاكید رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری، معاون سیاسی وزارت كشور، استانداران و فرمانداران همه موظف به رعایت و صیانت از آرای مردم هستند افزود: تمام قدرت و توانمندی خود را برای امانت داری از آرای مردم بكار خواهیم گرفت.
وی گفت: حفظ و صیانت از آرای مردم بدون تمایل به شخص یا گروههای خاص و ایجاد شرایط برای حضور حداكثری مردم در هفتم اسفند امسال دو برنامه مهم عوامل برگزاركننده انتخابات است.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پس از تایید صلاحیت كاندیداها و معرفی آنان از طریق جراید تمام اقداماتشان رصد می شود.
بر اساس اعلام ستاد انتخابات كشور، انتخابات سراسری پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان در روز جمعه هفتم اسفند 1394 برگزار می شود.
استان سیستان و بلوچستان دارای دو كرسی در مجلس خبرگان رهبری و هشت كرسی در مجلس شورای اسلامی شامل زابل (زابل، هیرمند، زهك، هامون و نیمروز) دو نماینده، زاهدان دو نماینده، خاش (خاش، میرجاوه و نصرت آباد) یك نفر، ایرانشهر (ایرانشهر، دلگان، فنوج و سرباز) یك نفر، سراوان (سراوان، سیب و سوران و مهرستان) یك نفر و چابهار(نیكشهر، كنارك، چابهار و قصرقند) یك نفر است.
7317/3042/6081